Az elmúlt negyvenöt év során a BMW 7-es hat generációja bizonyította újra és újra, hogy egy luxusautó is lehet merész; hogy egy zászlóshajónak a meglévő értékek tökéletesítése helyett új, ismeretlen dimenziókat kell feltárnia; hogy a jelen etalonjai nem minden esetben vihetők át a jövőbe. Emlékezetes típusokat köszönhetett a világ ennek a normákat megkérdőjelező szemléletnek, olyan mérföldköveket, amelyek még évtizedek távlatából visszatekintve is világosan láthatók.
Ezt az örökséget olyan innovatív műszaki és stiláris részletekkel viszi tovább a sorozat legújabb, hetedik tagja, amelyek nem elválaszthatók egymástól: a G70 típusjelű széria esetében a technológia és a formaiság kölcsönösen meghatározzák egymást. Ennek a kettőnek a szinergiájából születik meg a forwardizmus: egy olyan, progresszív szemlélet, amely kivárás helyett aktívan elébe megy a jövőnek, és saját képére megteremti azt.
Ennek tökéletes példája a hajtásláncválaszték, amelynek legfontosabb újdonsága természetesen az akkumulátoros elektromos opció. Ilyet a hagyományos lépcsőshátú luxuslimuzinok szegmensében elsőként kínál a BMW. Ez a bevezetéstől elérhető BMW i7 xDrive60 esetében 544 lóerőt és 745 Nm-t biztosít, a később érkező BMW i7 M70 xDrive pedig minden idők legerősebb közúti BMW-modellje lesz, 600 lóerőt jócskán meghaladó teljesítménnyel és 4,0 másodpercnél is rövidebb 0-100 km/óra gyorsulással.
A kínálatból a plug-in hibrid hajtáslánc (akár BMW M760e xDrive sportkivitelben), illetve a 48 V-os mild hibrid technológiával megtámogatott, klasszikus dízelmotor sem hiányzik: az új generációs BMW 7-es úgy kínál átlépést a mobilitás vadonatúj korszakába, hogy a jelennel is élő, szoros kapcsolatot tart.
A BMW 7-es forwardizmusa nem merül ki a hajtásláncokban. Fedélzeti technológiái az ember és a gép minden eddiginél elmélyültebb, kifinomultabb kapcsolatát ünneplik – ennek szép példája a parkolórobot-funkciók minden eddiginél intelligensebb és szélesebb köre vagy a 8K-felbontású, ultraszéles vásznú hátsó üléssori infotainment-képernyő.
Ugyanezt a hatást éri el – a kérdést a másik irányból megközelítve – az aktív kanyarstabilizátor és a hátsókerék-kormányzás, amelyek jóvoltából a BMW 7-es minden menethelyzetben elegánsan, ugyanakkor kecsesen viselkedik, igazolva azt a könnyedséget, amelyet az egyszerű vonalakból építkező formaterv sugall.
Ugyanakkor számos megoldás a technika és az esztétikum közötti határvonalat mossa el tudatosan: ilyenek a beágyazott Swarovski-kristályokkal ékszerré nemesített, az autónak életet kölcsönző nappali fények, vagy a műszerfal alján végigfutó, interaktív sáv, amely egyszerre szolgál hangulatvilágításként, térbeli szerkezetű díszítőelemként és kezelőfelületként.
Nem véletlenül ihlette meg a világ legnevesebb divatfotósát a BMW forwardizmusa: ennek mindig előre tekintő, új lehetőségeket teremtő szemlélete pontosan összecseng Nick Knight hitvallásával. A szakmájának íratlan szabályait újraalkotó fotográfus képzelőerejét megragadta a BMW új generációs, monolitikus formavilága, a technológia emberközelisége. Vagy, ahogy ő maga fogalmaz: „A technológia lehetővé teszi, hogy jobb emberré váljunk, épp csak úgy kell alkalmaznunk azt, hogy közben megőrizzünk mindent, ami fontos a számunkra, amit emberinek tartunk.”