Max Verstappen és Lewis Hamilton tavalyi összecsapásáig toronymagasan James Hunt és Niki Lauda világbajnoki párharca volt a legemlékezetesebb, melyet az 1976-os Forma-1-es szezonban vívtak. Számos fordulat jellemezte a brit és az osztrák klasszis küzdelmét, amiben végül a szezonzáró Japán Nagydíj és egyetlenegy pont döntött.

A képre kattintva galéria nyílik!

Eladták a legendás F1-es autó filmes változatát 1

Több évtizeddel később, 2013-ban ezt a harcot dolgozta fel a Rush – Hajsza a győzelemért című akció-sportfilm, Daniel Brühl és Chris Hemsworth főszereplésével. A Ron Howard által rendezett produkcióhoz két másolatot is készítettek Hunt McLarenjéből, az M23-ból, ezek egyike pedig november 12-én, szombaton kelt el a Silverstone Auctions árverésén.

Hunt első és egyetlen bajnoki autójának élethű és életnagyságú másáért közel 69 ezer angol fontot, átszámítva 31,8 millió forintot fizettek.

Ám ez aprópénz ahhoz képest, hogy mostanában milyen összegekért kelnek el az igazi versenyautók:

A McLaren M23-at 1973-ban mutatták be, és a mai napig a wokingi istálló egyik legsikeresebb autójának számít, amit Gordon Coppuck és John Barnard tervezett, ihletet pedig az istálló IndyCar-versenygépéből, az M16-ból merítettek hozzá – írja az autóról a Silodrome.

Eladták a legendás F1-es autó filmes változatát 22

3,0 literes, V8-as Ford Cosworth volt az M23-as szíve. Akkoriban még a teljesítmény is feleannyi volt, számszerűsítve 472 lóerő. A képeken látható replikához azonban egy soros négyhengeres hajtásláncot használtak.

Az eredeti autót a Ford-Cosworth 3,0 literes, V8-as motorja hajtotta, melynek teljesítménye 472 lóerő volt – az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az alumínium monocoque-kal együtt a karosszéria akkoriban még csak 575 kilogrammot nyomott. Egészen 1977-ig versenyeztette ezt a típust a McLaren, Hunt elsősége mellett pedig Emerson Fittipaldi második világbajnoki címe is ehhez köthető.

Ezzel szemben az eladásra kínált replikába egy soros négyhengeres, ikerkarburátoros motort helyeztek, de a hajtáslánc mellett a sebességváltó is más: a Hewland FG400 helyett egy Reynard segít az erőátvitelben. Miután az elmúlt egy évtizedben nem igazán használták, alapos üzembe helyezést igényelne, mielőtt újra komolyabb bevetést terveznek vele.