Joggal gondolhattuk, hogy az Urus szabadidőjármű 2018-as bevezetésével minden piaci szegmenst lefedett a Lamborghini. Azok azonban, akik nem kívülről szemlélik ezeket a kategóriákat, hanem bennük élnek, nyilvánvalóan máshogy gondolták.

Érkezik a Lamborghini terep-szupersportkocsija 1

Két évvel az Urus bemutatása után megérkezett ugyanis egy egészen szürreális tanulmányautó: a Sterrato egy emelt hasú Huracán volt, kövér műanyag kerékív-toldatokkal, masszív lökhárító védőbetétekkel, emelt futóművel.

a videó a hirdetés után indul

Három évnek sem kellett eltelnie, és a Lamborghini két héten belül bemutatja a Sterrato szériaverzióját. Erről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy megőrizte a koncepciójármű stílusos nevét (a sterrato olaszul annyit tesz, földút) és főbb vonalakban annak megjelenését is.

Ami nyilvánvaló újdonság, az az ülések mögött, közvetlenül a motortér elejénél elhelyezett kürtő, amelyre vélhetően azért volt szükség, hogy az aszfaltverziókénál minden bizonnyal hatékonyabb légszűrők ellenére elegendő oxigén juthasson az égéstérbe.

a videó a hirdetés után indul

A karosszériából kiemelkedő, hosszanti tetősíneknél ma már az átlagos kisautók is tudnak diszkrétebb megoldást; a légellenállást növelő komponensek nyilvánvalóan beszédes stíluselemként kerültek az autóra, ahogy a gyalogosvédelmi teljesítményt vélhetően nagyságrendekkel lerontó, kiegészítő fényforrások is a márka épp csak létező ralisport-génjeit hivatottak tolmácsolni.

Egészen a közelmúltig úgy volt egyébként, hogy a Lamborghini Huracán Sterrato lesz az egyetlen emelt hasú szupersportkocsi a piacon, a Porsche azonban a napokban átírta a történetet: a 911 Dakar nyilvánvalóan ugyanazt a célcsoportot szólítja meg, akiktől a Sterrato is forgalomra számíthat.

a videó a hirdetés után indul