A milánói Fabbrica del Vapore kiállítótérben látható autót 1979-ben festette ki művészien Warhol. Az aktivisták akciója után alig lehetett látni valamit a BMW-ből, körülötte pedig óriási festékfoltok borították a padlót.
Az Utolsó Nemzedék elnevezésű csoport aktivistái az éghajlatra káros intézkedések – így a széntüzelésű erőművek újranyitása és az újonnan tervezett olaszországi földgázfeltárások – ellen tiltakoztak. Az akció közben a csoport tagjai a megújuló energiaforrásokból előállított energia növelését követelték az olasz kormánytól.
Se i media raccontassero la verità, tutta la popolazione pretenderebbe un cambiamento urgente.
— Ultima Generazione (@UltimaGenerazi1) November 18, 2022
Purtroppo questo non avviene, il problema è ancora marginalizzato o addirittura negato: ci sentiamo in dovere di agire così! #milano #AndyWarhol #clima #ClimateEmergency pic.twitter.com/z1GV8XyhJT
A klímaváltozás elleni változásokért radikális akciókkal küzdő Utolsó Nemzedék egyike azon szervezeteknek, amelyek a klímaváltozást okozó emberi tevékenyég miatti tiltakozásként különböző polgári engedetlenségi akciókat követnek el. Az Európa több országában is működő szervezet csak ebben a hónapban olyan akciókért volt felelős, mint a Rómában kiállított Van Gogh-festmény vagy a bécsi Klimt-festmény leöntése, de ahogy a kiállításokon, úgy a bécsi Természettudományi Múzeumban is odaragasztották magukat egy talapzathoz a dinoszauruszok termében.
Az egyik leghíresebb BMW-t lisztezték be
1979-ben született meg a BMW negyedik Art Carja, mely talán mind közül a legismertebb. Ez volt az első olyan alkotás, amelyet a művész teljes egészében saját kezűleg festett. A korábbi alkotások esetében a művészek az autó 1:5 arányú modelljét tervezték meg, majd segítőik közreműködésével alkották meg a végleges művet.
“Imádom ezt az autót. Sokkal sikeresebb, mint maga a műalkotás” – nyilatkozta Andy Warhol az autó kapcsán. “Arra törekedtem, hogy munkámmal visszaadjam a sebesség élményét, hiszen amikor egy autó gyorsan megy, a vonalak és a színek is elmosódnak” – tette hozzá. A cél pedig nem volt más, mint a művészetet az autósportot szerető közönség elé vinni.