Kiterjeszti előfizetéses rendszerét a Mercedes-Benz, így az EQ jelű elektromos modellek esetében évi 1200 dollár, mostani árfolyamon átszámítva 477 ezer forint fejében biztosít jobb gyorsulást – írja a Drive.

Az „Acceleration Increase” nevű szolgáltatás emellett nemcsak az autó gyorsulását, hanem maximális teljesítményét és forgatónyomatékát is növeli. A stuttgarti márka adatai szerint a 0-60 mérföld/órás (0-96 km/órás) sprint 0,8-1 másodperccel gyorsabban tehető meg, ha az autó tulajdonosa előfizet rá. Aki így tesz, az extra teljesítményt dinamikus vezetési mód kiválasztásával aknázhatja ki.

Az előfizetéses modellben így változnak a különböző EQ-típusok teljesítményadatai:

Típus neve Teljesítmény – előfizetéssel Teljesítmény – előfizetés nélkül Gyorsulás (0-96 km/óra) – előfizetéssel Gyorsulás (0-96 km/óra) – előfizetés nélkül
EQE 350 4MATIC 348 LE / 260 kW 288 LE / 215 kW 5,1 mp. 6,0 mp.
EQE SUV 350 4MATIC  348 LE / 260 kW 288 LE / 215 kW 5,2 mp. 6,2 mp.
EQS 450 4MATIC  442 LE / 330 kW 355 LE / 265 kW 4,5 mp. 5,3 mp.
EQS 450 SUV 4MATIC  442 LE / 330 kW 355 LE / 265 kW 4,9 mp. 5,8 mp.

Néhány hónappal ezelőtt hasonló lépés után kellett visszakoznia egy másik német gyártónak, a BMW-nek, miután olyan szolgáltatások, funkciók működését kötötte előfizetéshez, amiknek fizikai feltételei adottak voltak az adott modellnél, de szoftveresen nem aktiválták – ilyen volt például az ülésfűtés.

Ezt követően ügyfelei erősen bírálták a bajor márkát, így kérdéses, hogy ezúttal a Mercedes-Benz talál-e egy olyan ügyfélkört, mely havonta 50 ezer forintnyi összeget fizetne azért, hogy picit dinamikusabban gyorsuljon az autója.