Az 1907-ben alapított Praga márka negyven év után húzta le a rolót (illetve államosították), majd 2011-ben feltámasztották, és két versenyautó után 2016-ban limitált szériás sportkocsival lépett színpadra. A 2,0 literes Renault turbómotorral szerelt R1R nem hozta meg az áttörést a márkának, viszont motorsportkörökben ismertséget szerzett nekik, ezért most újabb utcai modellel próbálkoznak.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 1

Ezúttal nem aprózták el a dolgokat: a dupla turbós 3.8 V6-os motor egy tuningolt Nissan GT-R blokk, amely a tervek szerint legalább 710 lóerős lesz, bár a hangolásért felelős Litchfiled műhely gond nélkül hoz ki másfélszer ennyit a blokkból. Az ülések mögé, mechanikusan elszigetelve beépített erőforrás hatfokozatú, szekvenciális váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket, a teljes egészében titán kipufogórendszer mellett állítólag beszélgetni is lehet az utastérben.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 41

A szénszálas monocoque vázra épülő Bohema olajjal és hűtővízzel feltöltve, de üzemanyag és sofőr nélkül 963 kilót nyom. Az aerodinamikai csomag 250 km/óránál 883 kilóval préseli az aszfaltba az autót; a végsebesség kerek 300 km/óra – azért csak ennyi, mert versenypályán úgysem igazán lehet többet kiautózni.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 42

A rugózatlan tömeg mindössze 177 kg, így a Bohema finoman rugózik vízszintesen beépített lengéscsillapítókkal szerelt tolórudas versenyfutóművével. Az elöl 18, hátul utcai használatra 19, versenypályára 18 colos kerekekre Pirelli félslick abroncsokat szereltek, a fékek hatdugattyús karbon-kerámia egységek.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 43

A belső térben elvileg hórihorgas utasok is elférnek, a vezető ülése állítható, ahogy a pedálok és a kormány is. Utóbbi középrészén található a műszeregység, annak két oldalán az irányjelző, a duda, a fénykürt, az ablakmosó kapcsolói, valamint a fedélzeti menü lapozógombja.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 44

Bármilyen meglepő, a Praga Bohema csomagokat is tud szállítani: az ajtók mögött, oldalt fedeles rekeszeket találunk, amelyekben elfér egy-egy bukósisak, vagy egy méretre szabott, 50 literes táska – ennyi pont elegendő lehet egy hétvégi kiruccanásra.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 45

Az autó indulóára nettó 1,3 millió euró (kb. félmilliárd forint) körül alakul, a gyártás 2023 második felében indul be, az év végéig 10 autó készül el a 89 darabosra tervezett szériából. A teljes kontingenst várhatóan 2027 végére gyártják le.

Közúti hipersportkocsi épül Csehországban 46

Ha videón is megcsodálnád Kelet-Európa új sztárautóját, kattints ide!