Utolsó versenyhétvégéjét futotta a hétvégén a túraautó-világkupa (WTCR) mezőnye, de nemcsak ebben a szezonban, ugyanis – mint az ősszel kiderült – jelenlegi formájában megszűnik a sorozat az év végén. A hattyúdal helyszínéül a Forma-1-es Szaúd-arábiai Nagydíjnak is otthont adó dzsiddai utcai pálya rövidített változatát választották, ahol már a szombati szabadedzéseken Audi-, illetve Hyundai-erőfölény körvonalazódott, míg a Hondák jelentős hátrányba kerültek a 40 kilós pluszsúly miatt.
A bajnoki cím szempontjából drámai fordulatot nem hozott a szezon- és sorozatzáró hétvége, Mikel Azconának ugyanis egy harmadik hely elég volt ahhoz, hogy már az időmérő edzésen bebiztosítsa elsőségét az egyéni értékelésben. A pole-pozíciót eközben Nathanaël Berthon zsebelte be az Audival, mögötte Michelisz Norbert – hyundaios csapattársa előtt végezve – a második helyre kvalifikált. A búcsúra visszatérő, Micheliszhez hasonlóan az összetett dobogóért harcoló Rob Huff épphogy lecsúszott a fordított pole-t jelentő tizedik rajtkockáról, miután ezredre azonos időt autózott Tassi Attilával a Q2-ben.
Így Berthon vághatott neki az élről a vasárnapi első versenynek, és bár Michelisz jól kapta el a rajtot a második rajtkockából, a francia megőrizte a vezetést, majd kettejük között változatlan maradt a sorrend a leintésig. Berthon rajt-cél sikerrel szerezte tehát idei második győzelmét, míg Michelisz idén és zsinórban is harmadjára állhatott a dobogóra, két héttel a Bahreinben aratott győzelme után.
A magyarokat összességében inkább a balszerencse jellemezte a 30 perces főfutamon, mivel Tassi már a rajtnál beragadt a Hondával, Nagy Dánielnek pedig később csonkállványtörés miatt kellett kiállnia a 11. helyről.
Ugyanakkor Tassi révén magyar pole-pozícióssal sorakozott fel története utolsó futamára a WTCR mezőnye, ráadásul a rajtnál minden (szó szerinti) nehézség ellenére visszaverte a mellőle rajtoló, a Comtoyou-Audival beugró Viktor Davidovski támadási kísérletét. A macedón pilótát Tassi márkatársa, Esteban Guerrieri is megelőzte, utána az argentin az első helyet is célba vette, azonban megforgott a második kör elején.
Ennek köszönhetően Tassi továbbra is őrizte az első helyet, annak viszont így sem örülhetett sokáig: a következő körben Franco Girolami támadta Nick Catsburgot a második helyért, ám az argentin indokolatlanul optimista féktávot vett, amivel kiütötte a hondás magyar versenyzőt, ezzel mindhármójuk versenyét lenullázva.
Bien entendu, Girolami fait n'imp avec son Audi et envoie Tassi dehors alors qu'il était en tête. Du début à la fin de championnat, les attentats sur les Honda auront été légion… #WTCR pic.twitter.com/T0TOEVRl2C
— Guillaume Vachey (@crash71100) November 27, 2022
A fiatalabbik Girolami-fivér manőveréből egy másik audis, Gilles Magnus jött ki győztesen, aki így az élre állt, őt pedig Davidovski, illetve a két BRC-Hyundaijal Azcona és Michelisz követte. Rövidesen megmerevedtek a frontvonalak a második helyért folytatott küzdelemben, miközben az ötödik helyért Berthon egyre reménytelenebbül támadta Huffot az ötödik helyért. Egy ponton a francia a 2012-es világbajnok elé is került, ám ez a pálya levágásával sikerült, ezért kisvártatva, versenymérnöke javaslatára visszaadta a pozíciót.
Három perccel a 25 perces versenyidő letelte előtt került fel az i-re a pont kettejük csatájában: az utolsó kanyarban ugyanis összeütközött Berthon és Huff, aminek következtében előbbi Audija kitört jobb első kerékkel a pálya közepén maradt. A baleset miatt a biztonsági autót is pályára küldték, és noha emiatt néhány perccel megtoldották a versenytávot, újraindításra már nem került sor, így a sárga Honda Civic Type R mögött futott be a mezőny.
*this* Impact ended @natberthon 's hopes of the WTCR runner-up spot ❌#FIAWTCR #RaceOfSaudiArabia #JeddahCornicheCircuit pic.twitter.com/sDXIb1OWqU
— FIA WTCR (@FIA_WTCR) November 27, 2022
Magnus idén harmadjára nyert futamot, míg a belga mellé Davidovski és Azcona állhatott még dobogóra. Michelisz egy negyedik hellyel zárta le pályafutása ezen szakaszát, megelőzve Huffot, Nagy Dánielt pedig hetedikként intették le, miután még a biztonsági autós szakasz előtt megelőzte Néstor Girolamit, aki megvédte a bajnoki ezüstérmét a betliző Berthonnal szemben. Ami a magyarokat illeti: Michelisz a negyedik, Huff a hatodik lett az összetettben, Nagy pedig a 16. pozícióban zárt.
Az első futam végeredménye:
1. Nathanaël Berthon (francia, Comtoyou Racing, Audi) 28 kör
2. Michelisz Norbert (magyar, BRC, Hyundai) +1,869 mp.
3. Tom Coronel (holland, Comtoyou Racing, Audi) +4,573 mp.
4. Franco Girolami (argentin, Comtoyou Racing, Audi) +5,758 mp.
5. Gilles Magnus (belga, Comtoyou Racing, Audi) +9,430 mp.
…
9. Rob Huff (brit, Zengő Motorsport, Cupra) +16,576 mp.
Tassi Attila (magyar, Liqui Moly Team Engstler, Honda) kiesett
Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport, Cupra) kiesett
A második futam végeredménye:
1. Gilles Magnus (belga, Comtoyou Racing, Audi) 22 kör
2. Viktor Davidovski (macedón, Comtoyou Racing, Audi) +0,464 mp.
3. Mikel Azcona (spanyol, BRC, Hyundai) +0,932 mp.
4. Michelisz Norbert (magyar, BRC, Hyundai) +1,314 mp.
5. Rob Huff (brit, Zengő Motorsport, Cupra) +1,570 mp.
…
7. Nagy Dániel (magyar, Zengő Motorsport, Cupra) +2,217 mp.
Tassi Attila (magyar, Liqui Moly Team Engstler, Honda) kiesett
Szaúd-Arábiában pedig egy 22 éves korszak zárult le a túraautózás történetében, hiszen a WTCR gyökerei egészen 2000-ig nyúlnak vissza, amikor az olasz Superturismo-bajnokságból létrehozták a túraautó Európa-bajnokságot (ETCC), amit 2005-től a túraautó-világbajnokság (WTCC) váltott. Utóbbi a balul sikerült TC1-es érával sült fel 2017 végén, illetve a nemzetközi TCR-rel egyesülve, WTCR-ként folytatódott 2018-ban. A jövő évtől FIA-rendezésű nemzetközi benzines túraautó-sorozat nélkül marad a versenysport, azonban TCR World Tour néven kezdődhet valami új, aminek részletei a következő hónapokban fognak kikristályosodni.