Jelentősen korlátozzák a nem ott lakók átmenőforgalmát Budapest VII. kerületének belső-erzsébetvárosi részén – jelentette be Niedermüller Péter, a kerület polgármestere. Elmondása szerint másfél-két éve tart az a forgalomcsillapítási projekt, amelyet a kerület a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a Budapest Közúttal közösen hajt végre.

Január másodikától – az életbe lépő forgalmi korlátozás értelmében – Belső-Erzsébetvárosba csak azok hajthatnak be, akik rendelkeznek parkolási engedéllyel.

Az átmenőforgalom szabályozása végett az érintett területen áthajtási pontokat alakítanak ki. A polgármester érvelése szerint amellett, hogy tovább csökken majd az autós forgalom, a kerületi lakosok „kedvére tesznek”, mivel így több parkolási lehetőségük lesz.

2023 elejétől a Nagykörút és a Károly körút (Kiskörút), illetve, a Király utca és a Rákóczi út közötti területen fogják korlátozni a forgalmat. Ez három nagy forgalmú utca, a Dohány, a Dob és a Wesselényi utca átmenő forgalmát fogja érinteni.

Az Infostart kérdésére Niedermüller ugyanakkor megerősítette, sebességkorlátozást egyelőre nem fognak bevezetni, miközben a fővárosi vezetés napirendi ponton tartja, hogy egész Budapesten 30 km/órás zónákat hozzon létre.

Ezzel szemben Kovács Kázmér szakjogász, egyben a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke már a kerület korábbi forgalomcsillapításait is súlyosan kifogásolhatónak és kontraproduktívnak tartja, mivel egyes szakaszok csak jelentős kerülővel közelíthetők meg. Hozzátette: a forgalomcsillapítást mint célkitűzést indokoltnak tartja, de fontosnak érzi a mértéktartást is. Az esetleges sebességkorlátozás kapcsán úgy fogalmazott, „ha az egyszerűsítés oltárán feláldozzák a célszerűséget, akkor az mindenképpen rossz”.