A Rusak 3994 egy kétéltű, minden terepen használható, alacsony nyomású abroncsokkal szerelt konstrukció, acélból készült csővázzal, amire szigetelt alumínium panelekből készült a borítás. Láthatóan minden porcikája az extrém felhasználásra készült, elég csak ránézni: nyolc kerék, teljesen zárt karosszéria, és hóban feltűnő narancssárga fényezés. A vízben a hatalmas kerekek forgatásával halad, így 4 km/óra a maximum, szárazföldön viszont tudja a 60 km/órás tempót.
Ehhez a géphez két hajtásláncot is kínál a gyártó. Az egyik hagyományos dízel, 2,8 literes, 150 lóerős amerikai Cummins motorral, a másik már modern, hibridhajtás, amiben két elektromos motor mozgatja a kerekeket, egyenként 75 kW teljesítménnyel. A villanymotorok akkumulátorait pedig két három hengeres 1,2 literes Nissantól származó benzinmotor tölti. A duplázásra tulajdonképpen biztonsági okokból volt szükség, ha a Tajgán bedöglik az egyik motor, akkor még mindig mozgóképes marad a Rusak egy erőforrással is.
A puritán kabinban 16 fős személyzet melegedhet, a gép ezen felül 2,5 tonnányi rakományt is cipelhet. Egyértelműen adja magát az ipari felhasználás, ezzel lehet új nyersanyagokra, erőforrásokra vadászni a vadonban, vagy tudományos megfigyelések mobil központjaként is megállja a helyét.
A különleges képességeknek viszont megkérik az árát, a Rusak hibridje 57 millió forintba kerül.