Lassan érkezik az Euro 7-es kibocsájtási szabvány, a gyártók sorra mondanak le a sportos típusok európai bevezetéséről, a belső égésű motorok évei meg vannak számlálva. Ma már AMG-Mercedesek orrában is természetes a kétliteres, négyhengeres turbómotor, valamint a hibrid hajtás.
Más volt a helyzet a kétezres évek elején, amikor az E63-as kódjelű BMW M6 is született. Ebbe még ötliteres szívó tízhengeres került, ami a gyári fojtások nélkül még élesebben reagál a gázra, és még keményebben üvölt. A videón szereplő darabot nem csak a gyári kipufogótól szabadították meg, a 250 km/órás sebességlimitet is törölték, így a kilométeróra szerint akár 300-ig tarthat a száguldás.
A 4999 köbcentis blokk sportos jellegének megfelelően igen magasan, 7750-es fordulatszámnál éri el maximális 373 kilowattos (507 LE) teljesítményét. A motor ennél tovább forgatható, a leszabályozás 8250-nél történik meg.
A 90 fokos hengerszögű V10-es legnagyobb nyomatéka 520 newtonméter, ezt 6100-as fordulatszámnál éri el a motor, de 450 Nm már 3500-tól előáll. Nulláról 100 km/órára mindössze 4,6 másodperc alatt gyorsul, újabb 9,4 másodperc múlva a kupé kilométerórájának mutatója már a 200-as jelzésnél jár.
A Vezess is vezette újkorában ezt a modellt, illetve testvérét az M5-öst is. Olvasd el bemutatónkat róla: