Milence néven fut majd a három európai haszonjárműgyártó konszern, a Volvo Trucks, a Traton-csoport és a Daimler által kiépítendő elektromos töltőhálózat. A kontinens legjelentősebb iparági szereplői (a Tranton-csoport a Scaniát és az MAN-t is magában foglalja) által létrehozandó töltő infrastruktúra elsősorban a nehéz-kategóriás haszonjárműveket fogja szolgálni.
A tervek szerint a következő néhány évben 1700 új nyilvános elektromos töltőpont létesülhet Európában. Ezek többsége azonban egyelőre nem érinti a Visegrádi Négyek országait, de még Ausztriát sem. A Milence-töltőhálózat kezdetben Norvégiára és Svédországra, Spanyolországra és Olaszországra, valamint Hollandiára, Franciaországra, Németországra és Belgiumra fog fókuszálni. A tervek szerint az új töltőhálózat 1 megawattos töltési teljesítményt kínáló töltőoszlopokkal (MCS) is rendelkezni fog, mivel így a gépjárművezetők kötelező, 45 perces pihenőideje alatt feltölthetők az elektromos teherautók akkumulátorai.
A Milence vezérigazgatója, Anja Van Niersen úgy véli, hogy 2024-ben már olyan akkumulátor-technológiás teherautók jelenhetnek meg a piacon, amelyek egyfelől már több mint 400 kilométeres hatótávval fognak rendelkezni, másfelől pedig teljes mértékben eleget tesznek majd az egy megawattal történő gyorstöltés feltételeinek. „Éppen ezért nincs vesztegetni való időnk. Hozzá kell látnunk az új töltőpontok létesítésének, hogy a következő öt évben egy megfelelő sűrűségű töltőhálózatot építhessünk ki a nehéz-kategóriás teherautók számára” – hívta fel a figyelmet a Milence vezérigazgatója.
A szakember hozzátette, hogy ezek olyan töltőállomások lesznek, amelyek mindenben eleget tesznek majd a hivatásos gépjárművezetők elvárásainak. Ennek megfelelően WC-vel, zuhanyzóval, valamint étel és ital vásárlási lehetőséggel, továbbá rekreációs helyiségekkel is rendelkezni fognak. Mindemellett maximális biztonságot nyújtanak majd nemcsak a sofőrök, hanem a szállítandó áruk számára is. A Milence most úgy számol, hogy két éven belül alacsonyabbá válhat az elektromos járművek teljes birtoklási költsége (TCO) a dízelekénél. (Ez a regionális áruszállításra szánt e-teherautóknál már most is igaz). Ez pedig tovább ösztönözheti a fuvarozókat az elektromos teherautók beszerzésében.