A BKK kihasználta a Lánchíd átadása előtti utolsó óráit és egy érdekes kísérletet hajtottak végre a városháza és más fővárosi cégek önkénteseinek részvételével. Modellezték, hogyan fér el 60 ember a Lánchídon autóval, busszal illetve biciklivel. A hatvan ember utazásához szükségük volt 1 szóló buszra, 60 biciklire és 46 autóra.

Egy ilyen busz teljes kapacitása 80-90 fő, szóval 60 ember még viszonylag kényelmesen utazhat rajta. Mivel egy autóban átlagosan 1,3 ember utazik, ezért 60 fő elszállítására elegendő volt 46 autót segítségül kérni.

A képekből kiderül, hogy a leghatékonyabban busszal tudnunk közlekedni, egységnyi ember utazása így foglalja el a legkevesebb teret a városi utakon. Biciklivel is viszonylag helytakarékosak lehetünk, plusz a zéró károsanyag-kibocsátás sem elhanyagolható. Autóval viszont olyan sor alakul ki a Lánchídon, amelyet a korábbi években már megszokhattunk (dugó), még úgy is, hogy a 46 autó egymás mellett állt, nem egymás mögött.

A Lánchíd felújítása végéig tartó tesztidőszakban csak a buszok, taxik, motorosok és biciklisek használhatják az átkelőt. A kísérlet végén, várhatóan jövő nyáron pedig a budapestiek dönthetnek majd arról, hogy milyen legyen a Lánchíd felújítás utáni, végleges forgalmi rendje. Azaz visszatérjenek-e az autósok a hídra.

Szerinted jó ötlet az autómentes Lánchíd
Igen, támogatom, logikus döntés
40% (1592)
Nekem mindegy, nem járok arra
17% (702)
Nem jó ötlet, sőt hülyeség
43% (1730)