Idén hatvan éve kezdte meg a termelést a Toyota thaiföldi gyára. Ennek örömére nagy ünnepséget rendeztek a Hilux és egyéb alvázas járművek gyártására szakosodott üzemben, amin Akio Toyoda cégelnök is részt vett. Ő mutatta be azt a Hilux Revo BEV tanulmányautót, amely váratlan lendületet adhat a japán márka elektromos terveinek.
A Hilux Revo műszakilag ugyanaz a jármű, mint az Európában is ismert Hilux, így joggal feltételezzük, hogy amennyiben a Toyota komolyan veszi az ötletet, és szériagyártásig fejleszti a típust, mi is kaphatunk belőle.
Mivel műszaki adatokat egyáltalán nem közölt a Toyota, félő, hogy erre nem kerül sor egyhamar – még akkor sem, ha optimista hangok 2024-re tennék a Hilux BEV bevezetését. Valószínűbb azonban, hogy ez csak egy gondolatébresztő tanulmány, amely már a következő generációs Hilux elektromos változatához csinál kedvet. Ez az új modell minden bizonnyal arra a TNGA-F hibrid platformra fog épülni, amely a márka új generációs alvázas járműveinek (Land Cruiser 300 és Sequoia szabadidőjárművek, Tundra pickup) is az alapját képezi, és amely a létravázas konstrukciók robusztus teherbírását és terepalkalmasságát a modern személyautók technológiai és vezetőtámogató szolgáltatásaival ötvözi. Ez a platform eleve támogatja a hibrid hajtáslánc beépítését, így könnyebben adaptálható tisztán elektromos felhasználáshoz.
A közelmúltban egyébként egy másik emissziómentes Hilux-koncepciót is beharangozott a Toyota: a Nagy-Britanniában fejlesztendő műszaki tanulmány a Toyota Mirai hidrogén üzemanyagcellás hajtásláncát alkalmazná, nagy tömegű akkumulátorok nélkül valósítva meg a tartós elektromos üzemet.