Két új csapatnak fog gyári támogatást nyújtani az Iveco a december 31-én kezdődő Dakar ralin – jelentette be Európa egyik legjelentősebb  haszonjárműgyártója. A Szaúd-Arábiában megrendezendő versenyen a Boss Machinery Team de Rooy, valamint a Eurol Team de Rooy fog Iveco terepkamionokkal rajthoz állni. Előbbinél Janus van Kasteren és Vick Versteijnen, utóbbinál pedig az apa-fia duó, Martin és Mitchel van den Brink küzdhet meg az elsőségért.

A 45. alkalommal megrendezendő Dakar rali nemcsak a pilótákat, hanem a járműveket is komoly kihívás elé állítja. A versenyen összesen 365 jármű vesz részt, amelyeknek összesen 8500 kilométert kell teljesíteniük extrém körülmények között. A megmérettetés a Vörös-tenger partjáról indul és a versenyzőknek végül az Arab-félsziget túloldalán, Dammanban, Szaúd-Arábiában kell célba érniük.

Brutális erő lakozik ezekben a Dakar versenykamionokban 1

A futamnak mindkét csapat az Iveco Powerstar versenykamionokkal vág neki, amely igazi öszvérnek tekinthető. Mivel az olasz gyártó az európai piacra alapvetően az S-Way-t kínálja, ezért megépítésükhöz a nyújtott motorháztetővel rendelkező Powerstar fülkéjét használták fel. Hajtásukról ugyanakkor az S-Way-ben és a Stralisban is alkalmazott 13 literes Cursor motor gondoskodik.

Fontos különbség viszont, hogy míg az utcai változatokba szerényebb teljesítményű dízelblokkokat építenek be, addig a Dakarra szánt Powerstarba közel 1000 lóerős, 3600 Nm-res motor dolgozik. A tengelyek pedig a finn Sisutól érkeznek, amely korábban a Csepel Autógyártóval is együttműködött.

Brutális erő lakozik ezekben a Dakar versenykamionokban 2

Sikeres gépátvétel

Nem ez az egyetlen „magyar vonatkozása” a versenynek. Az Africa Eco Race kamionos kategóriáját 2010-ben és 2020-ban elnyerő magyar Qualisport ugyanis túl van a sikeres gépátvételen. A dunaszentbenedeki csapat első ízben indul el a Dakar-ralin. A Kovács-Czeglédi- Ács trió az asszisztenciastábbal együtt karácsony után, december 27-én indul el Szaúd-Arábiába. Az év utolsó napján rajtoló mezőnynek január 15-én kell célba érnie.

A pilótákat, így köztük a magyarokat is minden bizonnyal ösztönözni fogja, hogy az idei évben nem indul a Kamaz, amely eddig 19-szer nyerte meg a Dakart.