A Toyota a japán gyártó korai éveiben olcsó, elérhető, könnyű és kicsi autókkal törtek be az amerikai, majd később az európai piacra, amelyek még az akkori konkurenseikhez képest sem számítottak erősnek. Hosszú éveknek kellett eltelnie, hogy egyáltalán felmerülhessen a sportos Toyota modellek fogalma. Pont ilyen sportmodell volt a Celcia is, amelynek egy igazán dögös, elég durván átalakított példánya keres új gazdát a kaliforniai San Gabrielben (USA).

Nem találod ki, mi ennek a bitang „izomautónak” az alapja 1

Az 1977-ben gyártott, még az első generáció legvégéből származó példány számos érdekességet tartogat. Újkorában egy 2,2 literes, soros, négyhengeres benzinmotorral szerelték, ami 96 lóerővel és 162 newtonméterrel mozgatta a könnyű és feszes karosszériát. Ehelyett azonban ma már egy negyedik generációs Toyota Hiluxból származó 22R-TE kódú, 135 lóerős, turbófeltöltővel szerelt, 2,4 literes négyhengeres hajtómű lakik a motorháztető alatt.

Nem találod ki, mi ennek a bitang „izomautónak” az alapja 2

Nem találod ki, mi ennek a bitang „izomautónak” az alapja 3

Kizárólag ezen értékek alapján nem tűnik akkora lépésnek a Hilux motor, azonban az alacsony fordulatszámnál megérkező 234 newtonméternyi forgatónyomaték azért elég meggyőző. Főleg ha azt vesszük alapul, hogy mindössze 1000 kilogramm körüli autót kell mozgatnia.A Hilux motorhoz rövid, Toyota Suprából származó ötsebességes kézi váltó tartozik a gyári négygangos helyett.

Kívül és belül egyaránt versenyautós módosításokkal látták el ezt a Celicát. A 15 colos Data RA könnyűfém keréktárcsákat Toyo Prozes R888 abroncsokba csomagolták, a felniszett mögött pedig méretes Wilwood féktárcsákat találunk. Mindezt a Techno Toy Tuning futóműalkatrészei, Eibach ültetőrugók és KYB állítható lengéscsillapítók kötik össze az autó rozsdamentes karosszériájával.

Nem találod ki, mi ennek a bitang „izomautónak” az alapja 4

Nem találod ki, mi ennek a bitang „izomautónak” az alapja 5

A beltérben sem maradt túl sok gyári alkatrész: az eredeti, valószínűsíthetően fekete szövettel burkolt, mai sztenderdek szerint utcai használatra is kevés oldaltartást adó üléseket Sparco kagylóülésekre cserélték, amelyek a hozzájuk tartozó, négypontos biztonsági öveket is megkapták. A hátsó sorba masszív bukókeretet szereltek. A műszerfal vegyes érzelmeket kelt, az NR-G kormánykerék és váltógomb például nagyon drága és minden bizonnyal nagyon kényelmes, ám aligha illik bele az autó összképébe.

Az autó még koránt sincs készen, az eladó állítása szerint az utastérre és a karosszériaelemekre is elég sok munka vár még. Ez olyan, mint egy félkész festmény egy vásznon, amit a következő tulajdonosnak kell majd befejeznie. Erre épít a hirdető is, aki egy fél garázsnyi extra alkatrésszel együtt válna meg az autójától, hogy a leendő vevőnek könnyebb dolga legyen.

Te vennél félkészen egy tuningautót, hogy aztán te fejezd be?
Igen
31% (171)
Nem
36% (198)
Talán
10% (56)
Ezt a Celicat szívesen befejezném!
23% (126)