Hónapokkal ezelőtt a Vezess is beszámolt arról, hogy az egykori Dacia Logan alapjaira felhúzta a Lada márka első elektromos modelljét az AvtoVAZ, mely e-Largus néven kerül majd forgalomba.
Épp karácsonykor, december 26-án mutatták be Oroszországban a Lada e-Largus prototípusát, egyúttal bejelentették, hogy megkezdték a típus közúti és laboratóriumi tesztelését. Személyautót és kishaszonjárművet is gyártanak majd az e-Largusból, mindkettőt 150 lóerős villanymotor fogja hajtani. Végsebességét 145 km/órára szabályozzák, amihez 10 másodperc alatti 0-100-as km/órás gyorsulást ígérnek.
A lítium-ion akkumulátorokat pedig a motortérben, illetve az üzemanyagtartály korábbi helyén helyezik el, ami – a Lada közleménye szerint – a súlyelosztást is stabilizálja.
Így az utas- és a csomagtérből sem kell „elvenni”, ezáltal az ötüléses kivitelben továbbra is 560 liternyi rakodótér áll rendelkezésre. A jármű hasznos teherbírása 430 kilogramm lesz, de a digitális műszerfalról vezérelhető, legalább 400 kilométeres hatótávolságot úgy ígérik, hogy csak egy fő ül az autóban, a hasznos teher tömege pedig nem haladja meg a 100 kilót.
Tervei szerint a Lada 2023-ban kezdi meg az első, kísérleti e-Largus gyártását az AvtoVAZ izsevszki üzemében.