Ahogyan azt korábban a Vezess is megírta, több mint tíz évnyi hiátus után feltámasztják a Moszkvics autómárkát, miután Oroszországból – a legtöbb gyártóval együtt – a Renault is kivonult az orosz-ukrán háború miatt.
Az eddig Renault Rosszijaként működő moszkvai üzemben kezdték meg az új Moszkvicsok gyártását, a TASZSZ orosz hírügynökség egy autókereskedőtől megtudta, hogy kiskereskedelmi forgalomban már kaphatóak is az új modellek, amik kísértetiesen hasonlítanak a kínai JAC JS4 nevű modelljére.
A képre kattintva galéria nyílik:
Bár annak idején arról szólt a fáma, hogy „megfizethető, erős, megbízható” autót fognak gyártani,
a Moszkvics 3 crossover induló ára közel 2 millió rubel, vagyis 11 millió forint.
Érdekesség, hogy a JAC modellje ennél mintegy 1,5 millió forintnyival olcsóbban érhető el, orosz árfolyamon kalkulálva 1,6 millió rubelért. Sok minden nem derült ki arról, mennyiben tér el a kínai hasonmástól, mivel csak annyit közöltek, hogy benzinmotorral szerelik, ami 150 lóerős és 210 Nm forgatónyomatékot képes leadni, továbbá automata és manuális sebességváltóval is kapható.
Ennek elektromos változatáért, a Moszkvics 3e-ért ennek a közel kétszeresét kérik el, mostani árfolyamon számolva 19 millió forintnyi rubelt.
‼️🇷🇺 The #Russian crossover "Moskvich 3" will cost from 1.97 million rubles.
This was reported by the press service of the company.The car will appear in 11 dealerships in #Moscow before the end of this year #Russia pic.twitter.com/o8Ckqe5I2I
— Maimunka News (@MaimunkaNews) December 21, 2022
Korábban Makszim Liksutov megerősítette a hírügynökségnek, hogy november 23-a óta szerelik össze folyamatosan az új autókat, december 9-ére több mint 160 darab Moszkvics 3 készült el az orosz fővárosban. A tervek szerint az év végéig további nagyjából 440 jármű összeszerelését tervezik, ezekből 200 darab lesz elektromos, ezek pedig tizenegy moszkvai kereskedésben válnak elérhetővé, egyelőre öt színben (fehér, fekete, piros, szürke, kék).
Jövőre mintegy 50 ezer járművet készülnek gyártani a Renault Rosszija gyárlétesítményében, ezek egy részéből a Moszkvában és más oroszországi régiókban működő autómegosztók korszerűsítését tervezik végrehajtani. Ezután 2024-ben 100 ezerre, míg 2025-ben már 120 ezerre tervezik növelni a gyártási kapacitást.
A háború kirobbanása óta döcögő orosz autógyártásban nem a Moszkvics visszatérése az egyetlen friss fejlemény, hiszen a Lada már gőzerővel dolgozik az első, a korábbi Dacia Loganre épülő elektromos modelljén, az e-Larguson. Ennek részleteiről itt írtunk.