Az autóipar jelenleg tomboló divattrendje a kilincsek elsimítása. Nem új dolog ez, az 1980-as években ugyanúgy előfordult, mint egy évtizeddel később.
A különbség annyi, hogy mechanikus helyett most elektromos a szerkezet, a fogantyút pedig nem tudjuk kézzel kipöckölni a helyéről, a nyitáskor egy kis motor tolja ki azt megfogható pozícióba.
Ilyet találunk a Range Rover, Jaguar modelleken, illetve a nagyobb Teslákon. A Model S, Model X tudja a trükköt, az olcsóbb Model 3, Model Y párosba viszont nem építettek be elektronikus megoldást. A kilincset kézzel kell kibillenteni, ami télen, egy lefagyott autónál nem egyszerű mutatvány.
A tehetetlen tulajok Twitter-videókban mutatták meg, hogy utolérte őket a téli átok, viszont jobban tették volna, ha a Model 3 használati utasítását lapozzák fel. Ebben ugyanis ott a megoldás a problémára:
Igen, a Tesla használati utasítása szerint egyszerűen rá kell ütni pár mérsékelt erejű ökölcsapással, ami vélhetően elég ahhoz, hogy a jégréteg leperegjen.
Egy másik tulaj a mindig kéznél levő meleg folyadékot használta jégtelenítésre. Egyszerűen lepisilte a kilincset, és a testmeleg folyadék leszámolt a jéggel.
A levizelt kilincsek kora viszont lejárt, mert van megoldás, ráadásul nem is drága. 15-20 ezer forintért a netről lehet rendelni hagyományos, klasszikus kilincset, ami pont ráillik a Tesla megoldására, és egy ragasztószalaggal rögzül.
Így nincs gond a téli befagyással, feltéphető a kilincs, az más kérdés, hogy mennyire tartós a megoldás, és hogyan befolyásolja az autó tökéletesre csiszolt aerodinamikáját.