A klasszikus, csőrös amerikai kamionok sebességváltói legendásak a sofőrök között az Egyesült Államokban. Ezeket még kihívás volt vezetni a teljesen automata darabokhoz mérten, és vannak, akik még rátesznek egy lapáttal, hogy igazán látványos legyen a mutatvány. 

Ezek a gépek két tartományra osztott sebességváltóval rendelkeznek, a magasabb és alacsonyabb áttétel két csoportot ad, amihez jön még esetleg felező. Így jön ki összesen a 13 vagy akár 18 fokozat. A mai típusoknál mindezt egy karral meg lehet oldani, a két tartomány között apró gombbal, kapcsolóval vált a sofőr.

Aki viszont szeret botokkal szórakozni, az rendelhet retró átépítőkészletet, amivel a modern kamiont is két váltókarral kell vezetni. Így igazi művészet a haladás, és garantáltan nem alszik el az unalomtól a sofőr, mert mindig van mit csinálnia.