Nemcsak a Volkswagen, hanem a Hyundai is készült újdonsággal a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-ra (CES): a világ legnagyobb szórakoztatóelektronikai expójára az Ioniq 5 robottaxi-változatát leplezte le a dél-koreai autógyártó, az eseményen indították be először a járművet.
A két évvel ezelőtt bemutatott típus önvezető személyszállításra átalakított modelljeit a résztulajdonú leányvállalatával, a Motionallel folytatott partneri együttműködése keretében fogja futtatni. A projektből mindemellett az Uber is kiveszi a részét, mégpedig úgy, hogy platformot biztosít ahhoz, hogy az emberek igénybe vehessék a robottaxi-szolgáltatást.
Már 2023 végén sor kerülhet az autonóm Ioniq 5-ök bevetésére az amerikai nagyvárosban, ekkor majd több szó esik a jármű 4-es szintű önvezető technológiájáról, illetve annak biztonsági funkcióiról. Annyit mindenesetre már tudni róla, hogy a fedélzeti rendszere mellett több mint 30 fejlett érzékelőt használ ahhoz, hogy biztonságosan eljusson A-ból B-be – ezt, illetve azt, hogyan birkózik meg különböző, életszerű akadályokkal, egy látványos kisfilmen szemlélteti a Hyundai, ami itt tekinthető meg:
Később az Egyesült Államok más részein és a világ különböző pontjain is elérhetővé tenné robottaxiját a Hyundai. A márka közleménye szerint már folyamatban vannak azok a fejlesztések, amiknek segítségével az Ioniq 5-nek a szűk és kanyargós bostoni utcák, a San Diego-i felszíni kötöttpályás közlekedés és a szingapúri bal oldali közlekedés sem jelent majd akadályt.
Maga a technológia viszont folyamatosan egyre nagyobb teret nyer a közúti közlekedésben. Ahogyan azt tavaly megírtuk, több szolgáltató, köztük a General Motorsszal kooperáló Cruise már élesben üzemel, csakúgy, mint a Waymo.