Érdekes tesztet hajtottak végre az angol Autotrader videósai. Egy 2012-es Nissan Leaf hatótávját próbálták ki extrém körülmények között. Az öregedő villanyautót egy tesztpályán padlógázon hajtották a teljes lemerülésig.
A már korosnak számító Nissan Leaf 115 ezer kilométer után már nem hozza a gyári hatótávot, teljes töltéssel 106 kilométert írt ki még a próba előtt. Ez természetes a Leaf 24-30 KWh-s akkucsomaggal szerelt első generációjánál, a japán típus léghűtéses energiatárolója komoly kapacitáscsökkenést szenved el az évek során, főleg intenzív töltés-merítés mellett.
A téli idő sem segítette a próbát, és az autó által jósolt kilométerek 159 km/órával gyorsan lepörögtek. Mindössze nyolc padlógázon megtett kilométer után már egy mérföldet (1,61 km) mutatott csak a kijelző, majd eltűnt a hatótáv értéke, a töltöttséget jelző kijelző pálcikáival együtt.
Ennek ellenére 27 kilométernél még mindig bírta az autó a 150 km/órát, és vígan haladt, majd 32,6 kilométernél jött a „csökkentett motorerő” üzenet. Végül 34,7 kilométernél állt meg teljesen a technika, annyit sikerült belőle kisajtolni padlógázon a téli időben. Pozitívum, hogy ekkora biztonsági tartalék van a sofőrt paráztató teljes merülést jelző üzenetek és a valós megállás között.
Ezzel együtt a próba bizonyítja a nyilvánvalót: a hatótáv 130 km/órával se lenne sokkal több, így a teszt azoknak lehet hasznos, akik esetleg autópályás ingázáshoz keresnek olcsó villanyautót. A ma 4-5 millióért kapható használt Leaftől tehát ennyit lehet várni, városi használat, némi országúti poroszkálás fér bele, de az autópálya már erős kompromisszumokat igényel.