Tavaly novemberben már felröppentek az első hírek azzal kapcsolatban, hogy fontos szponzorcsere jöhet az F1-ben. 2022 végén ugyanis lejár a sportág szerződése az Emiratesszel, melyet a légitársaság nem kíván meghosszabbítani.
Az arab emírségekből érkező szponzor 2013 óta volt az F1 egyik főszponzora, futamok névadó támogatója, de már korábban is jelen volt a Forma-1-ben: 2006-ban még a McLaren autóin jelentek meg először. A mostani kiszállás hátterében a Racingnews365 szerint az lehet, hogy az F1 a korábbi évi 25 millió dolláros összeg dupláját kérte volna el a megjelenésekért.
Ebbe nem mentek bele, logóik 2023-ra el is tűntek a Forma-1 hivatalos webes felületeiről, szúrta ki a Decalspotters. Hivatalos bejelentés még nem történt, de értesülések szerint a szponzori űrt egy másik légitársaság pótolhatja, szintén a Perzsa-öbölből a Qatar Airways képében. Az F1-nek nyilván jó, hogy van fizetőképes szponzora, de Katarnak is jó ez, hiszen idén ismét lesz Katari Nagydíj, így összeérhetnek a szálak, a foci-vb-vel együtt pedig még tovább emelkedhet a sportnagyhatalmi státusza a kis országnak.