Mostantól vadonatúj sportverzióban is kapható a Honda Jazz.

Az Advance Sport felszereltségi szint egyedi rajzolatú első lökhárítót, sportos rácsozatú hűtőmaszkot, fényes fekete külső tükörházakat és egyedi 16 colos keréktárcsákat kap. Szintén exkluzív jellemzője az Urban szürke színű fényezés. Az utastérben fekete szintetikus nyersbőr és szürke műbőr keverékével kárpitozott üléseket, valamint új, háromküllős kormánykereket találunk. Ez utóbbit, a központi kartámasz, valamint az ajtókárpitokat kontrasztos sárga öltések díszítik.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 1

A már ismert kivitelek megjelenése is módosul. Az Elegance és Advance felszereltségi szinteken átrajzolt hűtőmaszk és sötét fényszóróbetét, továbbá az első és hátsó lökhárítók alsó felének módosított felületkezelése teremt komolyabb kiállást. A robusztus hangvételű Jazz Crosstar szintén új hűtőrácsmintázatot kap, a módosított lökhárítók új, ezüstszínű betétje fenékvédő lemezeket imitál, továbbá küszöbtoldatokat is felszereltek.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 21

Ahogy az Advance kivitelen, itt is új színt kapnak a keréktárcsák, illetve megjelenik egy friss karosszériaszín, a Fjord Mist kék. Az utastérben megújultak a színek, az anyagok és a díszítőelemek; a Crosstar kivitelen lecserélték a kárpitokat, a műszerfali és ajtóbetéteket, valamint vadonatúj dekort kap a műszerfal, a középkonzol, továbbá a kétküllős kormánykerék.

A Jazz e:HEV hibrid hajtásláncának felépítése nem változik, de hangolása igen. A hajtó villanymotor a korábbi 108 helyett 122 lóerős (80 helyett 90 kW), míg a generátor teljesítménye 70-ről 78 kW-ra emelkedett (95 helyett 106 LE). Az 1,5 literes benzinmotor teljesítményét is megnövelték; a korábbi 97 helyett 107 lóerős lett; maximális forgatónyomatéka ugyanúgy 131 Nm, mint eddig. A CO2-kibocsátás 102 g/km, illetve az Advance Sport kivitelnél 106 g/km.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 22

Az erősebb motorokhoz finomabban kapcsoló váltóművet társítottak. A korábban is létező kiviteleknél áthangolták a gyorsulási érzetet, míg az Advance Sport kifejezetten fürge gázreakciót kapott, a váltóvezérlés pedig tovább (6300/percig) engedi forogni a motort, így összességében a modell menetdinamikája is javult.

Az Advance Sport futóművét ehhez kalibrálták: elöl 8%-kal, hátul 20%-kal nőtt a rugóráta, amihez feszesebb lengéscsillapítók társulnak. Így javul a kanyarvételi képesség és a vezethetőség.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 23

A Jazz e:HEV korábban nem vontathatott utánfutót, a Honda azonban engedett az ügyfelek unszolásának, így mostantól akár 500 kilós vontatmányt köthetünk az autó mögé – vagy kerékpártartót szerelhetünk fel a vonóhorogra.

A helykínálat, a különlegesen variálható ülések nem változnak, kibővül azonban a Honda Sensing vezetőtámogató funkciók sora. Az ezeket támogató első kamera szélesebb látószöget és nagyobb felbontást kapott, így mostantól járdaszegély vagy felfestés nélkül is felismeri az út szélét. A beavatkozó rendszereket kevésbé szigorúra hangolták, így a mindennapi szituációkban ritkábban avatkoznak be.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 24

Módosították a dugókövető funkciót: ez mostantól álló helyzetből történő elindulástól (azaz 0 km/órától) fogva képes beavatkozni a kormányzásba, így még kényelmesebbé teszi a zsúfolt városi forgalomban való közlekedést. Minden más biztonsági felszerelés marad a régi magas színvonalon.

A megújult Honda Jazz és Jazz Crosstar modellek valamikor 2023 elejétől kaphatók Európában.

Sportváltozat készült a Honda Jazzből 25