250 lóerejével, összkerékhajtásával és 1,6 tonnájával ez a típus már gyárilag egy potens, izgalmas hangú és kiválóan felszerelt luxus-Golf. 3,2 literes hathengeres motorja 6,5 másodperces százas sprintet szavatol kézi váltóval, a dupla kuplungos DSG-egységgel pedig 6,2 másodperc az érték.

Elöl 345, hátul 310 mm-es tárcsákat kapott a gyárban, a végsebesség pedig 250 km/óra. Impozáns értékek, de ebben a technikai csomagban van még bőven tartalék. Ezt bizonyítja a képeken látható, jelenleg eladó darab. 

Aki meglátja ennek a Golfnak a motorját, az már nem áll ki ellene gyorsulni 1

Olyan tuningot kapott, ami már a motorháztető felnyitása után ordítja, hogy kegyetlen lóerőgyár lett a 3,2 literes motorból. A blokk méretes turbófeltöltőt kapott annak minden kötelező alkatrészével együtt. Láthatóan egyedi munka a levegő útját szabályozó csőrendszer, és a hűtés is, a motor belső mozgó alkatrészei pedig szintén cserére kerültek a nagyobb igénybevétel miatt.

Aki meglátja ennek a Golfnak a motorját, az már nem áll ki ellene gyorsulni 2

Így a maximális teljesítmény 102 oktánszámú benzinnel, versenyprogramba kapcsolva eléri a 950 lóerőt. Ezt kihasználva elméletileg 350 km/óra a végsebesség, és tíz másodperc a sprint 200 km/órára. 

Aki meglátja ennek a Golfnak a motorját, az már nem áll ki ellene gyorsulni 3

Ez a program nem a hosszú távú utcai használat barátja, így van egy krúzoláshoz használt beállítás is, hétköznapi benzinhez 500 lóerővel. Mindezt nagyjából 14,5 millió forintért kaparinthatta meg egy szerencsés vevő. Ami meglehetősen alacsony ár, ha figyelembe vesszük, hogy jobb napjain ez a Volkswagen Golf egy Bugatti Veyron szintjét hozza gyorsulásban, csak 680 millió forinttal olcsóbban (ma a legolcsóbb használt Bugatti Veyron is 700 milliót ér).

Aki meglátja ennek a Golfnak a motorját, az már nem áll ki ellene gyorsulni 4