Az átépítés enyhe kifejezés erre az autóra, a képeken látható Porsche-platóst ugyanis hosszú évek munkájával számos elemből legózta össze a német 914-Boxergarage műhely.

A most eladni kívánt 944 S-nek csak az alapjai és az orra származnak a névadó típusból, a tölgyborítású, billenőajtós plató nyilván teljesen egyedi konstrukció, hátul vontatóhorog és tolatókamera is akad, az orrban egy 968-asból származó 3 literes négyhengeres erőforrás dolgozik. A fényszórókat egy 924 Carrera GT adta, míg a felnik – melyekből hat van, hiszen hátul két tengely található – 993 Turbókról származnak.

Mindhárom tengely fékezett, a hátsó kettő egyaránt hajtott, ebben egy Audi 200 Turbóból származó transaxle-váltó segít.

Kattints a képre, galéria nyílik!

26 évig épült ez a hatkerekű platós Porsche 1

A vezetőfülke nyitható tetőpanelt kapott, odabent narancs-fekete dekor és bőrülések – a vezetőé fűthető – találhatók, melyek jól rímelnek a 70-es években igen kapós „Continental Orange” fényezésre.

Az (át)építés a 914-Boxergarage állítása szerint még 1995-ben kezdődött és szakaszokban egészen 2021-ig tartott, összesen körülbelül 2500 munkaórát emésztett fel. A platós 944-es egyébként műszaki vizsgával rendelkezik, közútra vihető. Ez persze az autó árában is tükröződik: 175 ezer eurót, azaz 70 millió forintot kérnek érte (a képeken látható stílusos robogó nincs benne).