A Toyota-csoport egyik fejlesztő tesztpilótája, Szaszaki Maszahiro vezetésével hangolták sportosabbra a Lexus RZ 450e szabadidőjárművet, ő pedig nem végzett félmunkát.
A szériakivitelű Lexus RZ 450e elöl egy 150 kW-os (204 LE), hátul pedig egy 80 kW-os (109 LE) villanymotort alkalmaz. Az RZ Sport Concept ezzel szemben mindkét tengelyén 150 kW-ot (408 lóerőt) tud, ami jó 30 százalékos teljesítménynövelést jelent.
Ehhez mérten módosították a futóművet: az autót 35 mm-rel ültették le. Ennél is igényesebb munkát végeztek az aerodinamikával: a dupla hátsó szárny mellett az első gépházfedélen és az első kerékdobokon légkivezető nyílásokat helyeztek el. Emellett kiszélesítették a kerékdobokat, hogy elférjenek mögöttük a 295/35 méretű abroncsokkal szerelt, 21 colos keréktárcsák.
A módosítások nyomán a koncepciójármű 78 mm-rel hosszabb (4883 mm), 90 mm-rel szélesebb (1985 mm) és 35 mm-rel alacsonyabb (1600 mm) a szériaváltozatnál. Megjelenését kék elemekkel megbolondított fehér fényezés teszi még határozottabbá, az utastérben négy darab kagylóülést helyeztek el.
Az alapkivitelű Lexus RZ-ről az alábbi linkre kattintva olvashatsz részletesen: