Nem véletlen, hogy az igazi terepjárók ősidők óta, változatlanul használatban vannak, és egyes típusokat hosszú évtizedeken át gyártanak. Mert a nehéz akadályok leküzdéséhez egyszerű, megbízható technika, könnyű karosszéria kell összkerékhajtással, felezővel, zárható differenciálművel.
Ezek a feltételek már hosszú ideje adottak, aki változtat a recepten, az csak ront a terepjáró képességeken. Minél nagyobb egy ilyen konstrukció, minél nehezebb, annál komolyabb bajba kerül a szűk helyeken, laza talajon. Mentése is pont ezért nehezebb, egy kicsi, könnyű terepjárót szó szerint ki lehet emelni, ki lehet ásni szorult helyzetéből, de a két tonna körül mozgó masztodonokkal már más a helyzet.
Erre a szituációra ékes példa ez a videó. Egy Mahindra Major menti meg a beszorult Hummer H2-est, ami egy sokkal modernebb, erősebb konstrukció, de ebben az esetben mégis az öreg segítségére szorul.
A Hummer H2-es Vortec-nyolchengeresének lökettérfogata 5967 köbcenti. A maximális teljesítmény 5200-as percenkénti fordulaton 316 lóerő. A legnagyobb nyomaték 486 Nm 4000-nél. Alaphelyzetben a nyomaték 40 százaléka jut az első kerekekre, hattizede hátra. A központi differenciálművet lezárva fele-fele arányban küldi a differenciál a nyomatékot a két tengelyre.
A Jeep CJ3B konstrukcióját másoló Mahindra Major orrában ellenben egy 2,5 literes négyhengeres dízelmotor dolgozik és termel 63 lóerőt. A Hummer mellett törpének tűnő klasszikus tömege viszont csak 1235 kilogramm. A Hummer ennél sokkal nehezebb, az amerikai gép 2930 kilogrammal nyomja a talajt.