A buszlimuzinok jó negyed évszázadon át számítottak a világ legpraktikusabb, leginkább családbarát járműkategóriájának. Meg voltunk győződve arról, hogy a felülmúlhatatlan helykihasználású műfaj maximálisan jövőbiztos – aztán jöttek a szabadidőjárművek, és ma már senki sem vesz (ezért jóformán senki sem gyárt) egyterűt.
Kivételek persze vannak, elsősorban a Távol-Keleten. Ázsiában továbbra is nagy a kereslet az utasszállító dobozok iránt – beleértve a prémiumkivitelű luxusbuszokat is, mint például a Lexus LM.
Ehhez a trendhez csatlakozna a Volvo – ezzel pedig el is árultuk, hogy a márka újdonsága Ázsiában, egészen pontosan Kínában kerül forgalomba, és egyáltalán nem biztos, hogy valaha máshol is árulni fogják.
A leendő modellről egy helybeli sajtótájékoztatón számoltak be, és csak annyit lehet róla tudni, hogy a Volvo anyacégének, a Geely-csoportnak egy másik márkája, a tisztán elektromos autókra szakosodott Zeekr azonos formátumú típusa adja a műszaki alapokat.
Ez a bizonyos Zeekr 009 (képeinken) a Geely tisztán elektromos padlólemezére (SEA) épül, négy kerekét két villanymotor hajtja összesen 398 kW (541 LE) teljesítménnyel. Az új generációs akkumulátorokat alkalmazó modell végsebességét 190 km/órában határozták meg, a nagyobbik, 140 kWh-os akkupakkal szerelt kivitel kínai szabvány szerinti hatótávolsága 822 kilométer. Az 5,2 méter hosszú óriás három üléssorán hatan utazhatnak, a Zeekr 009 2023 első negyedévétől kapható Kínában.
A Volvo minden bizonnyal saját köntösbe öltözteti az autót, bár annak szögletes formavilága nem áll távol a svéd márka arculatától. A Volvo buszlimuzinjának előtanulmánya kora ősszel mutatkozhat be, de még az év vége előtt elkészül és forgalomba kerül a szériamodell is. Mármint Kínában.