Igazán rendhagyó kétütemű tuningcsoda bukkant fel a közösségi oldalakon. Ránézésre sem egyszerű Trabant 601-esről van szó. Színe élénkzöld, teteje alacsonyra lett vágva, a vaskosra szélesített sárvédőkben pedig slick gumik ülnek.
A sokak számára már csak veteránként ismerős, 1964 és 1991 között 2,8 millió példányban gyártott egykori tömegautó itt átlényegülve, képregénybe illő szocialista szuperautóként szerepel.
A beltér pedig egy szocialista űrhajóra hajaz, az ülés McLaren F1-stílusban középre került, berendezés, kárpit nincs. A gyári műszerfalborítás, ajtóbetét helyét vaskos bordás lemezek vették át, tulajdonképpen ebből van az egész beltér.
Így nem biztos, hogy könnyebb az autó, de ha valaki összehányja magát benne a szédítő tempótól, akkor legalább könnyű takarítani.
Mert itt van ok a forgó gyomorra, ugyanis egyszerre két kéthengeres, kétütemű erőforrás csettegi tele az ember fejét, és ereget édeskésen keserű, fehéres kék füstfelhőket. A második motor az ülés mögött húzódik, és irányítása teljesen analóg, ahogy az egy Trabanthoz illik. Bovdenek futnak hátra, valamint egy kevésbé diszkrét, vízcsőből készített rudazat, ami valószínűleg a váltókat köti össze.
Egyedi elgondolás, láttunk már hasonlót, de a Trabantnál, főleg ilyen kivitelezéssel, nem tűnik túl életképesnek, vagy pontosabban versenyképesnek a konstrukció. Mindenesetre a dupla szívű Trabant eladó, és 1,3 milliót kérnek érte.
Az ötlet azért furcsa, mert önmagában a motorban van tuningpotenciál. A kétütemű motort ügyesen faragva, a gázáramlást gyorsítva, a fordulatszámot növelve igen komoly teljesítménytöbblet érhető el. A versenyzésre átépített, eredetileg 26 lóerős Trabantok könnyen elérik a 60 lóerős tartományt, tehát a dupla erőhöz nem kell feltétlenül megduplázni a motorok számát.