A nagyvárosokban egyre szaporodnak a villanyautók, a konnektorról tölthető plug-in hibrid autók. Ezek előnye leginkább ilyen környezetben jön ki, nincs helyi szennyezés, kipufogógáz, és a hatótávjukat is a városi forgalomban tudják leginkább kihasználni. Az igény tehát megvan rájuk, és az emelkedő energiaárak miatt egyre több autós választ ilyen kivitelű modellt.
Azonban a töltőinfrastruktúra nem követi ezt a jelenséget, még mindig fájóan kevés töltőállomás áll rendelkezésre.
Így jöhetett össze egy furcsa eset Budapesten a napokban.
Esős, rossz időjárási körülmények közt, a lakótelepi lakása ablakából vezette ki a hosszabbítót, amellyel a parkolóban álló autóját töltötte egy III. kerületi lakos. A kábel felügyelet nélkül, a vizes járdán volt végigvezetve az autóig. Járőreink azonnal intézkedtek.
Mint közleményükben írták: elektromos berendezéseket közterületen csak az illetékes szakhatóság engedélyével lehet használni, és csak az erre vonatkozó szabványoknak megfelelő eszköz alkalmazható, ezért intézkedtek.
A járőrök a jármű tulajdonosát elég hamar megtalálták a központi nyilvántartásban, majd telefonon értesítették. A helyszínen megvárták, igazoltatták, majd felszólították a tevékenység megszüntetésére.
A fotó alá érkezett kommentekből kiderül, hogy ez bizony nem egyedi eset. Budapesten állítólag számos elektromosautó-tulajdonos hasonló módszerrel tölti autóját éjszaka.
Ez a jelenség nem csak Budapestre igaz, olvasónktól több olyan fotót kaptunk Csehországból, ahol hasonló, extrém módszerekkel kivezetett hosszabbítóból táplálták a villanyautókat.
Hasonló jelenetet vettek észre, és fotóztak le Párizsban a Traffix.hu blogbejegyzése alapján. Igaz itt kétkerekűt töltöttek az ablakból lógatott módszerrel. „Egy ilyen, 2014 és 2021 között készült BMW C evolution villanyrobogó kezdetben 8, később 12,5 kWh kapacitású akkuval készült, amit azért hosszú órákon át kell nagy teljesítménnyel tölteni. Ez pedig melegíti a konnektor előtti és utáni vezetékeket is rendesen!” – olvasható a Traffix.hu oldalán.