A Nikola eddig leginkább csak az észak-amerikai piacon villongott az Iveco S-Way fülkével készülő elektromos és hidrogéncellás kamionjával, de úgy tűnik, hogy most fordulhat a kocka. A német zöld energiaszolgáltató, a GP Joule ugyanis szándéknyilatkozatot írt alá a gyártóval arról, hogy száz darab Nikola Tre üzemanyagcellás nyerges vontatót vásárol. Vagyis ez lehet az első adag Nikola nyerges Európának.

A megvásárolni kívánt példányok teljes mértékben megegyeznek azzal a változattal, amit még tavaly mutattak be a hannoveri IAA haszonjármű kiállításon. Mint ismeretes, az egy 6×2-es hajtásképletű, hálófülkés variáns volt, amelynél az üzemanyagcellák közvetlenül a kabin mögé kerültek. A jármű a hidrogéntartályaiban 70 kilogrammnyi hidrogént képes tárolni 700 baros nyomás mellett, ami körülbelül 800 kilométeres hatótávot tesz lehetővé. A tartályok kiürülése esetén pedig mindössze 20 percre van szükség az újratöltésükhöz.

A vadonatúj Nikola FCEV nyerges vontatók első adagját, szám szerint 30 darabot 2024-ig kell leszállítania az amerikai startupnak. A maradék mennyiséget pedig 2025-ig kell átadniuk. Érdekesség, hogy bár amerikai modellről van szó, ennek ellenére a GP Joule által megrendelt flottát az Iveco Ulm-i gyárában fogják összeszerelni, ilyen értelemben tehát „európai” gyártmányról van szó. De ha a főbb komponenseket nézzük, így például az alvázat és fülkét, azokat az Iveco adja az együttműködésbe.

Az sem kizárt tehát, hogy a Németországban forgalomba álló hidrogén üzemanyagcellás nyergesekre az Iveco márkaneve is felkerül. Annyi azonban bizonyos, hogy szervizeléséért az Iveco európai hálózata fog felelni.