Túlzás nélkül világszenzáció volt, amikor a Mercedes tavaly májusban elárverezte gyári múzeumának egyik legnagyobb kincsét. A bevétel minden korábbi bevételi rekordot megdöntött, bár akkor még nem igazán lehetett tudni, miért van szüksége az extra pénzre a cégnek.

Ma már tudjuk, hogy a múltból (azaz az 1955-ös gyártású SLR Uhlenhaut Coupé ellenértékéből) szeretnék finanszírozni a jövőt: az autóért kapott 135 millió euró (54 milliárd forint!) egy jelentős részét ugyanis egy innovatív környezetvédelmi ösztöndíj megvalósítására fordítják.

A programot 16-28 éves fiatalok számára írták ki, első körben kilenc ország (Dánia, Németország, India, Lengyelország, Dél-Afrika, Spanyolország, Svédország, az Egyesült Királyság és Magyarország) állampolgárai pályázhatnak fenntarthatósági projektjeikkel.

Akinek az alapötletét eredetinek és megvalósíthatónak találják a szervezők, illetve aki személy szerint kellőképpen motiváltnak, eltökéltnek és felkészültnek bizonyul, az felvételt nyer a Be Visioneers programba. Itt egy éven keresztül, mentorok segítségével mélyítheti el tudását, mesterkurzusokon vehet részt, majd azt követően is aktív tagja marad a programnak, hogy megvalósította eredeti projektjét.

Az idei, első évben 100 fiatalt vesznek fel a programba, a jelentkezési határidő március 5.