Az 1950-es évekre az autók már végképp túl gyorsak voltak ahhoz, hogy legyinteni lehessen a biztonság kérdésére. Ekkoriban szökkentek szárba a bent ülők testi épségét óvó technikák, és a kísérletezés korában akadt néhány igen furcsa elképzelés is. 

Az első amerikai biztonsági koncepcióautót egy connecticuti katolikus pap, Alfredo Juliano atya alkotta meg. Úgy gondolta, hogy bárányainak jobb helye van a Földön, és nem bízza istenre, hogy kit mikor szólít magához. 

Az 1957-ben elkészült Aurora elnevezésű 5,49 méter hosszú autó messze kilógott a korabeli járművek sorából. Szinte minden porcikája idegennek hatott, nagyjából úgy nézett ki, mintha allergiás reakció támadta volna meg a karosszériát. 

Rendkívül érdekes történet húzódik a világ legrondább autója mögött 1

A konstrukciót készítő műhelyhez, a felhasznált anyagokhoz, a tervezéshez, cégalapításhoz Juliano atya gyülekezete adakozott, az autó pedig puffadt alakja alatt eredetileg egy 1953-as Buick. Mivel az atya célja a legbiztonságosabb autó létrehozása volt, így nem törődött az esztétikával. Az üvegszálas műanyagból épített karosszéria párnázott, puha habbal töltött részeinek egyértelmű célja, hogy elnyeljék az ütközés erejét. 

Rendkívül érdekes történet húzódik a világ legrondább autója mögött 2

Ez pedig csak egy volt a bevetett ötletekből. Kétpontos biztonsági övek, biztonsági, ütközés esetén összecsukló kormányoszlop, párnázott műszerfal óvta az utasokat. Ezek ma is általánosan használt megoldások, de voltak itt még vadabb ötletek. A műanyagból készült szélvédő nagy puklit kapott, így az ütközéskor meginduló test kevesebb eséllyel fejelte meg azt. Ez csak a dupla biztosítás miatt kellett, arra az esetre, ha a forgó ülések nem működtek volna. Elsődlegesen ugyanis a becsapódáskor elforduló ülések mentették volna meg az utasokat, így a bennük ülők háttal, a támlának nekidőlve vészelték volna át a balesetet, akárcsak napjaink menetiránnyal szemben beszerelhető gyerekülései. 

Rendkívül érdekes történet húzódik a világ legrondább autója mögött 3

Rondasága vitán felül áll, tényleg egy allergiás reakció, és egy mélytengeri hal keveréke, de az élet mindennél fontosabb, tehát akár sikeres is lehetett volna. Ebben pokolian magas ára, valamint a bemutató csúfos fiaskói akadályozták meg. A jó pap ugyanis 13 000 dollárt kért a termékért, ami kerek egy ezressel múlta felül a kor legdrágább típusát, a Cadillac Eldorado Broughamet. Ráadásul a közönségnek szánt debütálás során 15 alkalommal robbant le, ami nem kerülte el a sajtó figyelmét. 

Rendkívül érdekes történet húzódik a világ legrondább autója mögött 4

Maga a prototípus nem mellesleg még a vételárnál is sokkal többe került, öt év tervezés és építés után 30 000 dollár állt benne. Innen az autó és tervezője is gyors mélyrepülésbe került, a gyártásra összegereblyézett céggel csődöt jelentett, sikkasztásért bíróság elé kellett állnia, valamint a katolikus egyház is kitagadta soraiból, mivel szerintük hűtlenül használta fel az egyház tagjai által összegyűjtött pénzt. Így a veszteségek csökkentése érdekében egy autószerelő műhelynek adta el a ritka, egyedi ötletekkel teli konstrukciót. 

Rendkívül érdekes történet húzódik a világ legrondább autója mögött 5

Ezt követően évtizedekig rohadt valahol az Egyesült Államokban, míg egy brit autórajongó, Andy Saunders fel nem fedezte az archív fotókat. Szerelembe esett, és úgy döntött, megmenti a ronda autót. Végül hosszú keresés után sikerült rátalálnia, és 1500 dollárért megvásárolta. Az igen rossz állapotban lévő roncsot teljesen az alapoktól kellett restaurálni, mire 2004-ben újra régi fényében csillogva léphetett a közönség elé a Goodwoodi Festival of Speed rendezvényen.