Lángra kapott egy Tesla Model S az egyik kaliforniai autópályán – derült ki a Sacramentói Tűzoltóság közleményéből. Mivel az akkumulátorcellák sokáig égtek, körülbelül hatezer gallon, azaz 22 ezer liter vízzel sikerült eloltani az elektromos autót, ami annak ellenére kigyulladt, hogy a megengedett sebességgel közlekedett. Személyi sérülés nem történt az eset során.

Az incidens kapcsán az Autoblog szúrta ki, hogy a Teslát a vezetőoldalon meg is emelték, hogy a tűzoltók közvetlenül az utastér alatt található lítiumion-akkumulátorcsomagot permetezhessék. Számos kifogás érkezett a módszerrel szemben a Twitteren, pedig az oltás során csak a Tesla útmutatását követték, és sikeresen meg is fékezték a lángokat. Tűz esetén ugyanis azt javasolja a Tesla, hogy a nagy hőhatás, az esetleges hő-, illetve gáztermelés miatt nagy mennyiségű vízzel kell hűteni az akkumulátort.

Mint írják, körülbelül 11-30 ezer liternyi víz szükséges az akkumulátortűz teljes eloltásához,

és amennyiben biztonságosan kivitelezhető, az akkumulátorhoz való közvetlen hozzáférés végett fel kell emelni vagy meg kell dönteni a járművet.

Az igazsághoz hozzátartozik, hogy elektromos hajtású járművek egyelőre alacsonyabb arányban gyulladnak ki, mint a belső égésű motorral szerelt társaik, ahogyan azt az amerikai Országos Tűzvédelmi Szövetség is kifejtette a Voxnak nyilatkozva. A nagyságrendek éreztetése szempontjából azért érdemes megjegyezni, hogy a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) 2020-as adatai szerint Magyarországon egy fő éves közüzemi vízfogyasztása valamivel több mint 35 ezer liter.

Ezzel szemben – mint arról beszámoltunk – tavaly olyan is előfordult, hogy végül 45 ezer liter vízzel oltottak el egy lángoló Teslát, ami több mint a hússzorosa annak az 1800-2000 literes mennyiségnek, ami egy átlagos autótűz eloltásához általában kell.

A villanyautó-tüzek kérdéskörét korábban a Vezess is részletesen körbejárta: