A Packard autógyár egykor ontotta a luxusautókat és a korának legmodernebb autóipari vállalata volt. 1899-ben alapították és 1958-ban húzta le a rolót, hogy miért, arról később beszélünk.
A Detroitban található óriási épületkomplexum 325 ezer négyzetméteres területen fekszik és bezárása óta számos tulajdonosa volt, azonban igazából senki nem tudott mit kezdeni vele, így szép lassan leépült. A kilencvenes évek végén, kétezres évek elején számos technó- és rave-partinak adtak otthont az üres, lepukkant épületek.
A komplexum nemrég a detroiti városvezetés tulajdonába került, ugyanis eddig tulajdonosa, Fernando Palazuelo üzletember jókora, 1,5 millió dolláros tartozást halmozott fel a várossal szemben, így az egykori Packard gyárat lefoglalta a város. A vezetés pedig úgy döntött, mivel veszélyesek az omladozó épületek, az egészet lebontják. Egyetlen épületet hagynak meg, az első szárnyat, amelyből múzeum készül, emléket állítva az egykor virágzó autógyárnak.
A Packard gyár 80 épületből állt, 40 ezer embernek adott munkát, szinte egy külön kis város volt. Az autóikat neves politikusok, híres színészek, gengszterek és zenészek is vásárolták. A Packard a második világháború alatt repülőgépeket és motorokat gyártott a hadsereg számára, azonban a háború végeztével már nem tudta felvenni a tempót a Forddal, a GM-mel (General Motors) és a Chryslerrel. Az utolsó autó 1956-ban gurult ki a gyárból.
A bontást már meg is kezdték: