A Škoda Enyaq Coupé iV RS a maga 28 millió forint (€71300) körüli magyarországi indulóárával messze többe kerül, mint bármi, amit a cseh márka eddig ügyfeleinek kínált. Az elektromos terepkupé ezért a rengeteg pénzért cserébe eddig csak 299 lóerős, összkerékhajtású elektromos hajtásláncot és 6,5 másodperces 0-100 km/óra gyorsulást kínált az ügyfeleknek, mostantól viszont a Guinness Világrekorder cím is jár az autó mellé – bizonyára akad, akinek ez fontos.

Guinness-rekorder lett a legdrágább Škoda 1

A sportos villanyautó nem energiafogyasztásával vagy hatótávolságával, hanem hajtásláncának kiegyensúlyozott, jól szabályozható teljesítménykifejtésével lett világcsúcstartó, amikor idén január 19-én, egy befagyott észak-svédországi tó jegén 7351 méteren keresztül driftelt folyamatosan.

A rekordot 188,496 méteres kerületű körpályán futották, azaz Richard Meaden pilóta (aki 2011-ben már beautózta a Guinness Rekordok Könyvébe a Škodát, amikor egy  Škoda Octavia RS-sel 365 km/óra sebességet ért el, aminél gyorsabban kétliteres, feltöltött szériamotorral még soha senki nem haladt.

Guinness-rekorder lett a legdrágább Škoda 61

Visszatérve a mostani rekordhoz, a valamivel több mint 7,3 kilométert 15 perc 58 másodperc alatt tette meg az autó, ám az előkészítés során öt napon át több mint 18 órát autózott a villany-SUV-val a brit pilóta, hogy megtalálja az ideális beállítási és abroncskombinációkat.

A rekordkísérlet során megtett 39 kör során a jármű legnagyobb sebessége 48,69, a legkisebb pedig 31,64 km/óra volt.

Guinness-rekorder lett a legdrágább Škoda 62

Villanyautóval korábban 6231 méter volt a leghosszabb egyben megtett drift: ezt 2022-ben állították be Kínában.

A szériakivitelű autó egyetlen különleges felszerelése a szegecs abroncsszett volt, amelyeket azonban nem azonos típusból állítottak össze: elöl 5 mm-es szegekkel szerelt Michelin, hátul 2 mm-es szegprofilú Nokian abroncsokat kapott az autó.

A rekordkísérletről készült videót alább megtekintheted:

a videó a hirdetés után indul