Még az idén, azaz 2023-ban minden Peugeot elérhetővé válik részben vagy teljesen elektromos hajtáslánccal; 2025-től csak ilyen modelleket forgalmaz a gyár, 2030-ra pedig az európai piacokon kizárólag tisztán elektromos hajtáslánccal találunk majd Peugeot-t. Ezek a főbb mérföldkövei a márka elektromos átállását meghatározó e-Lion stratégiának, amely azonban nem kizárólag a termékekre összpontosít. Ugyanilyen fontos szerepet kapnak az elektromos mobilitáshoz kötődő szolgáltatások, az akkumulátorok töltésétől kezdve az online konnektivitásig.

Huszonöt évet ad villanyautóinak a Peugeot 1

Az alapokat az az STLA elektromos architektúra adja, amellyel többe között a Peugeot Inception tanulmányautó kapcsán találkozhattunk.  Ez nem kizárólag modern hajtásláncokat jelent, hanem – az e-Lion stratégiával összhangban – egy sor kísérő szolgáltatást is lehetővé tesz, az új generációs kezelőfelületi koncepciótól kezdve az önvezető funkciókig.

Összpontosítsunk egyelőre a kézzel fogható újdonságokra: a következő 24 hónap során öt tisztán elektromos modellt vezet be a Peugeot – azaz minden olyan típusához kínálni fog akkumulátoros elektromos hajtásláncot, amelyből jelenleg plug-in hibrid variáns létezik. Ez utóbbiak sorsáról nincs információ.

Huszonöt évet ad villanyautóinak a Peugeot 15

Elsőként jönnek az e-308-asok, ferdehátú és kombi karosszériával: ezek az e-208 fedélzetén már bemutatott új, 115 kW (156 LE) csúcsteljesítményű villanymotort kapják, amely különösen kedvező energiafelhasználásának (átlagosan 12,7 kWh/100km) köszönhetően 400 kilométer feletti szabványos (WLTP) hatótávolságot engedélyez.

Ennél nagyságrendekkel izgalmasabb lesz a vadonatúj e-3008 és testvérmodellje, az e-5008, amelyek még az idén bemutatkoznak. Ezek lesznek az első olyan típusok, amelyek az STLA platformra (annak is a középkategóriás verziójára) épülnek. Háromféle konfigurációban lesznek elérhetők, köztük egy dupla villanymotoros, összkerékhajtásúban is. A maximális hatótávolságot előzetesen 700 kilométerben adja meg a Peugeot.

Egy másik fontos fejlesztés a 48V-os mild hibrid hajtástechnológia bevezetése, szintén 2023-ban. A technológia az 508-as széria kivételével az összes személyautón (208, 2008, 308, 3008, 5008 és 408) megjelenik. A 100 és 136 lóerős benzinmotorhoz kapcsolódó rendszer egy hatfokozatú duplakuplungos sebességváltóba integrált 21 kW-os villanymotort hoz, ami állítólag 15%-os átlagos fogyasztáscsökkentést eredményez majd, illetve városi forgalomban a menetidő 50%-ban alkalmassá teszi a járműveket a tisztán elektromos közlekedésre.

Huszonöt évet ad villanyautóinak a Peugeot 16

Nem csak a hajtáslánca lesz azonban innovatív ezeknek az újoncoknak. A következő két járműgeneráció – azaz nagyjából 10-12 év – alatt a Peugeot a jelenlegi érték negyedére csökkenti járműveinek globális felmelegedési potenciálját, azaz ennyivel kisebb mértékben fognak hozzájárulni a klímakatasztrófához.

Olyan apróságokat tesz ennek érdekében a Peugeot és beszállítói, mint hogy sutba dobják a hőelnyelő feketéket és a mérgező anyagokkal gyártható krómozásokat; helyükbe üveg, illetve világító elemek lépnek; az ülések vázszerkezetét könnyebbre tervezik, a keréktárcsákat újrahasznosított könnyűfémből gyártják, illetve azokat magukat is újrahasznosítják, és így tovább. Az átfogó célkitűzés egy globális életciklus stratégia felállítása az új generációs termékeink tervezése során.

Különösen hangzatos cél például a járművek élettartamának a megnövelése: a jövőben a villanyautók akár 20-25 éven keresztül biztosíthatnak teljes értékű mobilitási élményt, ami részben a szoftver alapú fejlesztésnek, a folyamatos szoftverfrissítéseknek lesz köszönhető, részben annak az újszerű programnak, amelynek keretében a kopó és elhasználódó alkatrészeket felújítják és kicserélik – nem csak a mechanikus oldalon, hanem a kezelőfelületek, a kényelmi szolgáltatások terén, így az autó mindig friss hatást kelt.

Huszonöt évet ad villanyautóinak a Peugeot 17

Ezekkel szorosan összefügg a hulladéktermelés csökkentése: könnyebb szerkezetek, kevesebb nyersanyag, új gyártási eljárások és általános energia-megtakarítás szerepel a programban.