A CX-60-assal közös, új generációs műszaki alapokra épül a CX-90, amiről magabiztosan kijelentenénk, hogy a Mazda eddigi legnagyobb szabadidőjárműve, csakhogy a gyár egyelőre nem tett közzé méreteket. Így egyelőre csak valószínűsíthető, hogy a hét- vagy nyolcülésesként elérhető újonc hosszabb elődjénél, a szintén három üléssoros CX-9-nél – ha másért nem, a hosszában beépített soros hathengeres motor helyigénye miatt.
Mivel a CX-90 ugyanarra a padlólemezre épül, mint az európai CX-60, annak megoldásaiban is osztozik, a Mazda MX-5-től megörökölt, a járművet szűk kanyarokban stabilizáló futómű-geometriától az emberi szervezet természetes egyensúlyozó képességét támogató, speciális ülésszerkezetig, amely állítólag kényelmesebb utazást tesz lehetővé.
Szintén átveszi a különleges, tradicionális japán kézműves technikákat idéző beltéri díszítőelemeket a nagyobb modell, így a kumihimo könyvkötési eljárást, amivel a műszerfal térhatású borítását megvalósították.
A plusz egy üléssorból adódó extra tömeg, valamint az eltérő piaci elvárások miatt más a motorválaszték. A 3,3 literes, soros hathengeres dízelmotor érthetően hiányzik a kínálatból, de a benzines is más: az Európában 3,0 literes, szintén hathengeres, kompresszoros benzinmotor helyett pedig 3,3 literes, turbós egységet kapnak a tengerentúli vevők. Ez 345 lóerős és 500 Nm-es kivitelben, amelynek vezethetőségét a motor és a váltómű közé beépített villanymotor (mild hibrid rendszer) javítja. Utóbbi kis sebességnél önállóan is képes mozgatni az autót.
Ez egyben azt is jelenti, hogy már nem a Mazda CX-60 után a CX-90-esben is megjelenő plug-in hibrid konfiguráció a Mazda valaha gyártott legerősebb széria hajtáslánca. A 2,5 literes, soros négyhengeres motor köré épülő, hálózatról tölthető hibrid rendszer (rendszerteljesítmény 327 LE, kombinált nyomatéki csúcs 500 Nm) minden paraméterében megegyezik az európai specifikációval, beleértve a 17,8 kWh kapacitású akkumulátorcsomagot, valamint a mild hibrid benzinmotorral közös, nyolcfokozatú, automata váltót, amelyben mindkét modellváltozatnál a villanymotor helyettesíti a hidrodinamikus nyomatékváltót.
A CX-90 nemcsak hosszabb, de szélesebb is a CX-60-asnál, így harmadik üléssorában hivatalosan három utas is elfér. A második sori üléspad helyett viszont kérhető lesz a képeinken is látható, két különálló üléssel is a nagy crossover. Ehhez háromzónás klímaberendezés társul, míg leghátul légbefúvó nyílások, USB-töltőportok és extra fényforrások teremtenek praktikus utazókörnyezetet.