Az Oroszország területén található Jakutföld a legkeményebb telek otthona. Itt nem szokatlan a -50 Celsius-fokos hideg, tulajdonképpen erre készülnek a helyiek, ezek jelentik a mindennapokat a téli időszakban. Jakutszk területén ma -47 fok várható éjszaka, nappal pedig -41 fokig enyhül az idő.
A leghidegebbet, -64,4 fokot 1891. február 5-én mérték, de nyáron nem ritka a 30 fok sem. A helyiek tehát kapnak hideget-meleget, de igazán a ritkán tapasztalható fagyos idő miatt különleges a 270 ezres város, ahol télen egy autó beindítása sem pár másodperces feladat. Akinek pár napot áll a járműve a hidegben, annak komoly előkészítések után szabad csak indítással próbálkoznia ilyen hőmérséklet mellett.
Fűtött garázst itt csak a kiemelten tehetős emberek engedhetnek meg maguknak. Akiknek a szabad ég alatt áll az autójuk, azok hosszú munka árán tudnak csak elindulni. A motor melegítése itt egész más tevékenységet fed, mint nálunk.
Az akkumulátor nélkül leállított autót először körbetekerik valamilyen szigetelőponyvával, majd ez alá bedugják a nagy teljesítményű hőlégfúvót. Ezzel is 1-2 órába telik, míg indítható állapotba kerül a hajtáslánc, külön kell melegíteni a differenciálművet, és a motort is.
Kényelmesebb, de drágább megoldás, ha mindig járni hagyják a motort. Pár órára ez nem is tűnik annyira őrült ötletnek, még a plusz üzemanyag-fogyasztást figyelembe véve sem.
Az UAZ itt népszerű típus, nem véletlenül. Ilyen körülmények között nem az önvezető képesség vagy az automata fényszóró az elsődleges egy autónál, hanem a robusztus felépítés és a faék egyszerű technika, amit könnyű javítani kézi szerszámokkal. Ezek az autók általában pluszszigetelést is kapnak a helyiektől, mind az autó alvázát, mind a motorteret külön rétegekkel látják el, és az üvegekre is kerül plusz átlátszó műanyag bevonat, amivel némileg növelik az utastér hőtartó képességét.