A Rolls-Royce soha nem sumákolta el új típusainak tesztelését, a márka első modernkori villanyautója, a Spectre azonban minden eddigit messze felülmúló kínzás-sorozatnak vetik alá. Jelenleg például Dél-Afrikában teszik ki, extrém, jellemzően 50°C-ot meghaladó hőmérsékleteknek az autót, méghozzá páradús és csontszáraz klimatikus körülmények között egyaránt. Ahogy a cég fejlesztési igazgatója, Dr. Mihiar Ayoubi fogalmazott, már most többet kaptak a prototípusok, mint bármely korábbi új Rolls-Royce, és még távolról sincs vége a tesztprogramnak.
A Spectre tökéletesítéséhez egy olyan módszert választott a Rolls-Royce, amire az autóiparban ritkán jut pénz és idő: az autó huszonötezer (igen, 25 000) egyedi funkcióját egyenként vizsgálják és tökéletesítik, abban a megalapozott reményben, hogy a sok kicsi sokra megy, azaz ha minden komponens a lehető legjobban végzi a dolgát, az autó összességében nagyságrendekkel jobb lesz.
Ez nem csak az olyan nyilvánvaló elemekre igaz, mint a regeneratív fékrendszer, amelynek finomhangolására eddig 1500 munkaórát fordítottak, vagy a kanyarstabilizátorok, amelyeknek extrém hőmérsékleti tartományban kell azonos jellemzőket mutatniuk. Ugyanezzel az aprólékossággal szabályozzák a belső világítás színhőmérsékletét is: a Spectre ajtajának nyitásakor ugyanis télen és nyáron, éjjel és nappal, északon és délen, a belvárosban és az erdő mélyén pontosan ugyanolyan fénykörnyezet kell, hogy fogadja az utasokat.
A program négyötödénél járva már olyan apróságokkal foglalkoznak a mérnökök, mint a nyílászárók tömítései, vagy az audiorendszer beállításai. A lényeg ez esetben is az, hogy mindig, minden körülmények között ugyanazt az élményt nyújtsa az autó.
A teljes tesztprogram 400 évnyi normál használatot sűrít bele másfél évbe. A még hátralévő 80 évet olyasvalamire szánja a gyár, amire egy átlagember (vagy átlagos autógyártó) nem is gondolna: az életstílus-elemzésként ismert eljárás során kifejezetten olyan szituációkban próbálgatják a prototípusokat, amelyekben a cég ügyfelei jellemzően megfordulhatnak.