Tavaly júniusban a Vezess is beszámolt róla, miszerint egy kínai, több másik gyártó által is támogatott vállalat, a Beijing Estech Technology nem kisebb célt tűzött ki, minthogy visszahozza a piacra a Mini klasszikus, kétajtós városi autóját, ráadásul elektromos hajtással.
Bár a projektnek viszonylag kevés részlete volt ismert, úgy tudni, minimálisan tértek volna el az eredeti formatervtől, például azért, hogy az akkumulátorpakk ellenére elférjen négy fő az autóban.
A Mini gyártója, a BMW azonban a legelső pillanattól fogva próbálta megakadályozni a másolást, sikerrel is járt a bajor márka.
A kínai Autohome információira hivatkozva arról ír a Carscoops, hogy a BMW júliusban benyújtott keresete hatására még a helyi szellemi tulajdoni hivatal sem adta áldását a koncepcióra. Ugyanakkor a Beijing Estech Technology három hónapon belül jelezheti, ha nem fogadja el a döntést, ami bár jogos, de korántsem következetes.
A szakportál megjegyzi, nemrégiben arra minden további nélkül rábólintott a hivatal, hogy a Great Wall nevű gyártó előálljon az Ora Punk Cat modelljével, ami gyakorlatilag egy az egyben hasonlít a Volkswagen Bogárra. „Mentségükre” szóljon, hogy számos lényeges eltérés tapasztalható volt ez esetben – mint például az ötajtós kivitel –, míg a Mini-másolat teljesen úgy néz ki, mintha a jelenleg BMW-nél lévő tervrajzokat szkennelték volna be.