A napokban hullott le a lepel a Mazda CX-90-esről, a márka új nyolcszemélyes szabadidőjárművéről, amelyet azonban várhatóan csak Észak-Amerikában fognak forgalmazni. A jelek szerint azonban Európa sem marad nagycsaládos Mazda nélkül: a márka európai vezetője egy interjúban elárulta, hogy még 2023 során érkezik a CX-80, ami kb. ugyanazt nyújtja majd, mint az amerikai variáns, csak keskenyebb karosszériával, három- helyett kétszemélyes leghátsó üléssorral.

Egyébként, hogy teljes legyen a mátrix, a CX-60 is készül majd szélesített verzióban: ez lesz a CX-70, amelyet szintén Észak-Amerikában fog értékesíteni a Mazda.

A CX-80 hajtásláncválasztéka minden bizonnyal megegyezik majd a CX-60-aséval, azaz soros hathengeres benzin- és dízelmotorok mellett négyhengeres benzines plug-in hibridre is számíthatunk.

Nem ez lesz az egyetlen változás a Mazda palettáján: a forgótárcsás áramfejlesztővel kiegészített akkumulátoros elektromos hajtáslánc hamarosan más modellekben is megjelenhet. Erre vonatkozóan még nem hangzott el ígéret, ám Martijn ten Brink nem mulasztotta el felhívni a figyelmet arra, hogy CX-30 voltaképpen ugyanarra a platformra épül, mint a Mazda 3, így a bennük alkalmazott technológiák többé-kevésbé csereszabatosak.