Immár több mint két éve annak, hogy bemutatkozott a McLaren Elva, a brit manufaktúra eddigi talán legszélsőségesebb utcai autója, amely nem csak tetővel, de szélvédővel sem óvja utasait a széltől, esőtől, bogaraktól.

330 km/óra, szélvédő nélkül 1

A mindössze 339 példányban, darabonként több mint 1,4 millió angol fontért (jelenleg 614 millió Ft) kínált autó négyliteres turbómotorja gyári állapotában 815 lóerős, 800 Nm-es.

Ha ezt kevésnek találná a kedves ügyfél, a Novitec további 104 lóerőt és 88 Nm-t piszkál elő a nyolc feltöltött hengerből. A maximális 919 lóerős teljesítményt 7100/percnél adja le a motor, a 888 Nm 6300/percnél jelentkezik.

330 km/óra, szélvédő nélkül 25

A teljesítménynöveléshez egyrészt módosítják a motorvezérlést, ami új befecskendezési és gyújtási térképet, módosított töltőnyomást és bónuszként még fürgébb gázreakciókat jelent. Másrészt felszerelnek egy csökkentett ellenállású, hőszigetelt kipufogórendszert – ez utóbbi azért fontos, mert így kevésbé melegszik fel a motortér, ami nagyobb teljesítményt és hosszabb élettartamot eredményez. Extraként arany hővédő bevonatot is kérhet az ügyfél.

Mindez 330 km/óra végsebességet tesz lehetővé; az autó 2,7 mp alatt gyorsul 100 km/órára és „nem egészen 4,0 másodperccel később” 200-ra – ez azért fontos, mert a gyári McLaren Elva pontosan 6,7 másodperc alatt éri el ezt a tempót –, a Novitec tehát fürgébb, de nem árulják el, mennyivel.

330 km/óra, szélvédő nélkül 26

A karosszériához és az aerodinamikai csomaghoz nem nyúlnak, újak viszont a keréktárcsák. Az elöl 20, hátul 21 colos méretben szerelt, hét duplaküllős Novitec MC3 felniket a Vossen gyártja, a központi kerékcsavaros darabok 72 különböző színben rendelhetők.

A futómű mintegy 20 mm-es ültetést kap, az utasteret tetszőleges színű bőrbe és/vagy Alcantarába vonják.

330 km/óra, szélvédő nélkül 27