Az nem újdonság, hogy az elektromos hajtásláncok különösen alkalmasak az álló rajtos gyorsításokra, hiszen már 1/perc fordulaton leadják maximális forgatónyomatékukat. Ha azonban stopperórát ragadunk, hogy ezt ellenőrizzük a gyakorlatban, a valóság olykor megdöbbentő értékekkel igazolja az elméletet.
Vegyük például a Pininfarina Battista esetét. Az autó nevében, technológiájában és dizájnjában egyaránt olasz, ugyanakkor a brand 100%-ban az indiai Mahindra & Mahindra tulajdona, ami tulajdonképpen csak azért fontos, mert így érthető, hogy a tavalyi olaszországi tesztek után idén miért pont Indiában végezték el az autó gyorsulási tesztjeit.
Akkor a 100 és 200 km/órás gyorsulásokat mérték – előbbit 1,86, utóbbit 4,75 mp alatt abszolválta a Battista, és ezzel letaszította a trónról a Rimac Neverát – azt a Neverát, amelytől egyébként monocoque vázát és hajtásláncát kölcsönözte. Szintén Olaszországban fékeztek is az autóval egy nagyot; 100 km/óráról 31 méteren állt meg.
Most pedig a klasszikus amerikai gyorsulási távokon hajtották meg az autót, amely a negyed mérföldet 8,55 másodperc, a fél mérföldet pedig 13,38 másodperc alatt tette meg.
Félelmetesen jó értékek ezek, messze túl mindenen, amiről átlagember akár álmodna. A gyártó világcsúcsként kezeli az eredményeket, az interneten fellelhető adatok szerint viszont léteznek ennél fürgébb közúti modellek, még ha csak kevés is, és azok sem sokkal gyorsabbak. Így maradjunk annyiban, hogy a Pininfarina Battista a világ egyik leggyorsabb autója, amellyel egyébként az indiai tesztek során 358,03 km/óra végsebességet értek el döntött oválpályán.
A 150 példányban gyártandó autó minden kerekét külön villanymotor hajtja, összesen 1900 lóerővel, illetve 2340 Nm-rel. Az akkucsomag 120 kWh kapacitása 476 kilométerre elegendő az európai szabvány szerint.
Alább a gyorsulási kísérletek során készített videót tekintheted meg.