A modern autóknál elvileg hosszú ideig nem kell átrozsdásodásra számítaniuk a tulajdonosoknak, erre garanciát is vállalnak a cégek. A kétezres évek elején ezzel nagyot bukó Mazda például a  2008-ban debütált Mazda2-re már 12 év átrozsdásodási garanciát adott. 

Ennek tudatában azt gondolhatnánk, hogy egy 14 éves autó még nagyjából rendben van, és nem kell arra számítani, hogy átrohadt a segédkeret, lyukas sajtra emlékeztetnek a lengőkarok. Egy olvasónk által küldött, hazai autós subreddit videó alapján viszont azért akadnak kivételesen rossz állapotú autók, amelyek nagyfokú óvatosságra adnak okot.

A felvételen egy 2009-es Toyota Auris látható alulról, és szakértőnek sem kell lenni, hogy megállapítsuk: itt már az alvázvédelem nem segít. A szerkezeti károsodás visszafordíthatatlan, és balesetveszélyes, a feltöltő hozzászólása alapján pedig a cserealkatrészek nagyjából 1,2 millió forintba kerülnének.

A tanulság annyi, hogy akkor is nagyon alaposan meg kell vizsgálnunk a kiszemelt használt autót, ha nem a rozsdásodásról híres.

Mindig akadnak extrém rossz körülmények között tartott példányok, a sosem mosott, téli sózást nyári sárral keverő koszréteg, a pára bizony 10-14 év alatt ennyire rossz állapotba tud hozni egy autót, még akkor is, ha a vele egykorú kocsiknak semmi bajuk sincs. 

2009-es Toyota Auris rozsdahorror
by u/Chris56855865 in CartalkHungary