Közel másfél éve ismerhettük meg a Kia nagy villany-szabadidőjárművének előtanulmányát. A már akkor EV9 néven futó jármű 4,93 méter hosszú, három üléssoros, szögletes formatervű óriás volt, 350 kW-os villámtöltővel.

a videó a hirdetés után indul

Ez nem sok információ, de ennél azóta sem kerültünk közelebb az idén március végén debütáló szériamodellhez. Tavaly nyáron gyári kémfotókon mutatták meg, hogy komolyan gondolták a téglatestformát, amely meglehetősen nagy kontrasztban áll a középkategóriás EV6 crossover áramvonalasságával.

A most kiadott két, egyenként pár másodperces videón már a leendő sorozatgyártású modell látható, már amennyire látható: annyi mindenesetre kiderül a sötétbe burkolódzó autóról, hogy a tervezők ragaszkodtak az eredeti dizájnhoz. A hátsó lámpatest vonalvezetése, az egyenes tetővonal, az oldalfalon mélységében megtörő övvonal, a jellegzetes D oszlop ugyanúgy megmaradt, mint az első nappali fények oldalfalra áthúzódó nyúlványa.

Minden eddiginél drágább Kia érkezik 1

 

Különlegesség a koncepcióautóból szintén átmentett első világítóegység, amely függőlegesen elrendezett elsődleges fényforrásokból, valamint a hűtőmaszk optikai hiányát pótoló fényelemekből áll. Ez utóbbiak a jelek szerint egymástól függetlenül be- és kikapcsolhatók, így mintázatot vagy akár animációt is kirajzolhat az autó.

Jelenleg a leendő EV9 kistestvére, az EV6 a legdrágább Kia; induló listaára 21,9 millió forint. Ugyanez a modell félelmetesen erős GT kivitelében majd’ 10 millió forinttal drágább. Az EV9 indulóára egészen biztos, hogy meghaladja majd az EV6-osét, ugyanakkor nem tudni, hogy ebből is készül-e sportmodell (valószínűleg nem).

a videó a hirdetés után indul