Ritka mozgásszegény életmód jutott a Jaguar ezen ritkaságának: a XJR-15-ből mindössze 53 darabot gyártottak, azok közül is csak 27-et közúti használatra, míg a többit versenyautónak szánták. A 042-es számút 1991 júliusában szállították le egy ázsiai gyűjtőnek, akinél egészen 2022 végéig kiállítási darabként vagy épp a raktár mélyén porosodott, így a 246 km-es futásteljesítmény sem szorul magyarázatra.
Ide kattintva megnézhetjük, hogy néz ki 30 év állás után egy vadmacska:
Ezt követően az Egyesült Államokba szállították, most pedig az RM Sotheby’s néhány napon belüli, Amelia Island-i árverésén kerül kalapács alá. Az aukciósház leírásából kiderül, hogy a brit Wheels Abroad exportőr bő 30 évvel ezelőtt 620 ezer angol fontért adta el, ami szintén kiugró összegnek számított akkoriban; ehhez képest arra számítanak, hogy 1,2-1,5 millió dollár, azaz 425-530 millió forint közötti áron kelhet el.
Ezért az összegért azt állítják, hogy 1991 óta be sem indították az autót, nemhogy vezették volna.
A középmotoros szuperautó szénszálas karosszériája Mauritius Blue Metallic árnyalatban pompázik, az összképet pedig OZ versenyfelnik és a Savile Grey színbe borított utastér teszi teljessé. Ha esztétikusan rendben is van a Jaguar, a hosszas ácsorgás miatt technikailag mindenképpen átnézésre szorul, mielőtt újra használnák, ehhez számos cserealkatrészt is biztosítanak.
Az XJR-15 Peter Stevens nevéhez fűződik: ez volt az első szériaautó, ami szénszálas monocoque-kal hagyta el a gyártósort – a következő, a McLaren F1, két évvel később követte. A kétüléses sportautóba 6,0 literes V12-es motor került, mely 456 lóerős teljesítményt és 569 Nm-es maximális forgatónyomatékot ad le. Miközben álló helyzetből 100-ra nagyjából 4 másodperc alatt gyorsul, a végsebessége meghaladja a 300 km/órát.