Számos elsőség fűződik a következő generációs Mini Countrymanhez. Ez lesz az első Mini, amit 100%-ban Németországban gyártanak, és az első, ami 100%-ban elektromos hajtáslánccal készül.
Ezen a két fontos kitételen kívül sem műszaki paraméterek, sem fantáziarajzok nem állnak rendelkezésre az idén debütáló újdonságról. Egyelőre csak valószínűsíthető, hogy műszakilag szoros rokonságban áll majd a BMW iX1 elektromos szabadidőjárművel. Ez bruttó 68 kWh kapacitású akkumulátort, és azzal 400 kilométert meghaladó hatótávolságot ígér.
Ezzel együtt az új Mini Countryman nem az iX1 regensburgi gyártósorán, hanem Lipcsében készül majd, a vállalat hidrogén-üzemanyagcellás és tisztán elektromos járművekre szakosodott üzemében. Itt olyan modellcsaládokkal közösködik majd az első villany-Mini, mint a BMW 1-es, a 2-es Gran Coupé és a 2-es Active Tourer.