A Red Bull a Honda háttérbe húzódása úta Red Bull Powertrains néven „gyártja” a japánok erőforrását, és az energiaital-gyártó 2026-os új motorformulára is leadta gyártói regisztrációját.
2026-tól a Red Bull a Forddal működik majd együtt, de a tervek szerint az amerikai márka inkább csak a nevet és némi műszaki tudást ad majd, az erőforrásokat alapvetően a RBPT gyártja majd a mostanában alaposan felfejlesztett létesítményében.
Nemrég felröppent, hogy a Mercedestől talán válni szándékozó McLaren a jövőben a Red Bulltól szerezné be a motorjait, Bahreinben pedig mindkét alakulat főnöke meg is erősítette ezt.
A Red Bull Racing csapatfőnöke, Christian Horner így reagált, amikor a McLaren-vezér Zak Brown nemrég náluk tett látogatásáról kérdezték:
„Először azt hittem, ebédre jön!” – viccelődött. „Mivel 2026-tól motorgyártók leszünk, magától értetődő, hogy tárgyalunk is motorszállítási lehetőségekről, teljesen természetes, hogy beszélgetünk a potenciális kliensekkel.”
A McLarennél az idén a csapatfőnöki posztra került Andrea Stella sem kívánta titkolni, hogy nézelődnek: „Nagyon jó együttműködésünk van a Mercedesszel, ugyanakkor az is nyilvánvaló, hogy a jövőt tekintve körül kell nézni, mi elérhető. Szerintem ez természetes, nincs ebben semmi meglepetés.”
A Red Bull-os Horner azonban azt is jelezte, hogy számukra nem cél a motorpartnerek gyűjtése: „Mi úgy látjuk, hogy nincs pénz a partnereknek való motorszállításban, ez nem egy profitábilis tevékenység.”
Ha a McLaren a Red Bull kliense lesz, a RBPT motorjain pedig megjelenik a Ford márkanév, akkor a wokingi csapat 1993 után használ majd újra kék ovállal jelzett erőforrásokat.