Azok után, hogy kiderült, a Red Bull 2021-ben többet költött, mint amennyit a szabályok engednek, 2022-ben bejelentették, hogy szankcionálják őket: 7 millió dolláros pénzbüntetés mellé korlátozták az aerodinamikai tesztelési lehetőségeiket.
Az energiaitalosok már alapból is kevesebb időt fordíthatnak fejlesztésre, mint a többi csapat, ugyanis ők lettek a konstruktőri bajnokok. A sikeres csapatokat büntető korlátozások mellé tehát további időcsökkentést kaptak tehát, mely miatt igencsak aggódtak is. Kiemelt jelentőségűvé vált tehát a rendelkezésre álló tesztidő jó kihasználása.
Ezt a csökkentett időt a Red Bull értelemszerűen idei autójuk, az RB19 továbbfejlesztésére, valamint a jövő évi modelljük, az RB20 fejlesztésére fordítják majd. A csapatnak mérlegelnie kell, hogy mindezt milyen arányban osztják el. „Extrém hatékonynak kell lennünk abban, hogyan fejlesztjük ezt az autót, valamint a jövő évit” – mondta Christian Horner csapatfőnök.
A Red Bull dolgát jelentősen megnehezítené, ha komolyabb mértékű változásokat vezetnének be 2024-re. Ettől is függővé teszik, hogyan csiszolgatják majd idei autójukat, ugyanis ha valamilyen szabálymódosítást bejelentenek a jövő szezonra, előfordulhat, hogy arra egész egyszerűen nem tudnak rendesen felkészülni. Horner a csapatfőnökök sajtótájékoztatóján üzenetértékkel ki is mondta, stabil szabályokra számít istállója.
Az alakulatok tesztelési lehetőségeit eredményeik is befolyásolják, egyszerűen fogalmazva, aki jobban teljesít, kevesebb aerodinamikai tesztet végezhet. A tesztelési időt egyszerűsített formában ATR-ben adják meg, az alábbiakban mutatjuk, melyik csapat mennyi ATR-rel rendelkezik a 2023-as Forma-1-es szezonban:
- Red Bull: eredetileg 70, a költséglimit-büntetés után 63
- Ferrari: 75
- Mercedes: 80
- Alpine: 85
- McLaren: 90
- Alfa Romeo: 95
- Aston Martin: 100
- Haas: 105
- AlphaTauri: 110
- Williams: 115